جانباز 70 درصد یزدی به شهادت رسید
کد خبر: 3745408
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۰

جانباز 70 درصد یزدی به شهادت رسید

گروه اجتماعی ــ «احمد افخمی عقدا» جانباز 70 درصد یزدی به کاروان شهدا پیوست.

جانباز 70 درصد یزدی به شهادت رسید

به گزارش ایکنا از یزد، احمد افخمی عقدا، جانباز 70 درصد یزدی که چندی پیش براثر خون‌ریزی مغزی دریکی از بیمارستان‌های یزد بستری‌ شده بود سرانجام شامگاه شنبه، 17 شهریورماه دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.
این شهید والامقام در 19 دی‌ماه 1365 در جریان عملیات کربلای 5 و در منطقه عملیاتی شلمچه از ناحیه چشم و سر مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به ‌افتخار جانبازی نائل آمد.
احمد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با تبریک و تسلیت شهادت این ایثارگر شجاع و دلیر که درراه اعتلای میهن اسلامی از هستی خود دست کشید، برای بازماندگانش از درگاه ایزد منان صبر و اجر مسئلت کرد.
ابراهیمی تقارن این عروج عاشقانه را در آستانه ماه محرم‌الحرام و هفته بزرگداشت دفاع مقدس را یادآور شد و افزود: شهدا و ایثارگران ما در امتداد نهضت عاشورا برابر دشمن بعثی قیام کردند و با تقدیم جان‌عزیز خویش به جهانیان ثابت کردند قیام امام حسین علیه‌السلام ویاران باوفایش برای همیشه تاریخ زنده است.
یادآور می شود مراسم تشییع شهید حاج احمد افخمی دوشنبه 19 شهریورساعت 17 از میدان بسیج اردکان آغاز و پس از انتقال پیکر مطهرش به زادگاهش عقدا از ساعت 18 در این شهر تشییع و در گلزار شهدا در کنار هم رزمان شهیدش به خاک سپرده خواهد شد .
همچنین مراسم بزرگداشت روز سه‌شنبه، 20 شهریورماه از ساعت 7:30 الی 9:30 صبح از طرف نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه الغدیر استان برگزار خواهد شد.
مردم شهید پرور عقدا نیز به مدت چهار شب از دوشنبه، 19 شهریورماه در مسجد جامع این شهر بعد از نماز مغرب و عشا یاد و خاطره این جانباز شهید را گرامی خواهند داشت.

انتهای پیام

captcha