خیمه‌های حسینی در گوشه و کنار تهران
کد خبر: 3745674
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰

خیمه‌های حسینی در گوشه و کنار تهران

کانون خبرنگاران ایکنا_ به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، گوشه و کنار تهران با برپایی خیمه‌های عزاداری میزبان سوگواران شهید بی‌کفن امام حسین(ع) می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ به مناسبت آغاز ماه محرم، گوشه و کنار تهران میزبان مراسم‌های عزاداری شهید بی‌کفن امام حسین(ع) است. خانه صاحب‌الزمان(عج) به مناسبت این ایام،  مراسم‌ عزاداری ویژه بانوان را از فردا، 20 شهریورماه با حضور اساتید حوزه و دانشگاه دلاوری، منتظری، اسفندیاری برگزار می‌کند.
ویژه‌برنامه عزادرای روز تاسوعا با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی کرمی و ویژه‌برنامه عزاداری روز عاشورا با سخنرانی حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین علی سرلک و مدیحه‌سرایی خانم حسینی از دیگر فعالیت‌های این مجموعه در دهه اول محرم است.
یادآور می‌شود، این ویژه‌برنامه‌ها از 20 تا 29 شهریورماه، ساعت 16:30 به نشانی خیابان پیروزی، چهارراه کوکاکولا، خانه صاحب‌الزمان(عج) برگزار می‌شود.
هفت روز نجوای غریبی
مراسم عزاداری «هفت روز نجوای غریبی» از 20 تا 26 شهریورماه، مصادف با اول تا هفتم محرم‌الحرام از ساعت 9 به نشانی خیابان پیروزی، خیابان شهید بستان‌منش، کوچه شهید جوهرچی، پلاک 1، منزل نیمه‌وری برگزار می‌شود.
میزبانی سخنرانان خیابان ایران جنوبی از محرم‌الحرام
مراسم عزاداری حضرت ابا‌عبدالله الحسین(ع) واقع در خیابان ایران جنوبی، از 19 شهریور تا سوم مهرماه مصادف با شب اول تا شانزدهم ماه محرم با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در سه نوبت میزبان سخنرانان مختلف است.
یادآور می‌شود، شب اول تا شب پنجم با سخنرانی نبوی، شب ششم تا شب دهم با سخنرانی برنجیان و شب دوازدهم تا شانزدهم با سخنرانی قلیان برگزار می‌شود. همچنین، رضا اقتدار و حمید حنایی با نوای خود این مراسم‌ها را همراهی می‌کنند.
شب شام غریبان با حرکت دسته عزاداری و مراسم روز تاسوعا و عاشورا از ساعت 9:30 با قرائت زیارت عاشورا(صد لعن و صد سلام) به نشانی خیابان ایران جنوبی، کوچه قوامی، بن‌بست شفیعی، پلاک 1 تشکیل می‌شود.
هیئت انصار‌المهدی(عج) در سوگ امام حسین(ع)
مراسم عزاداری ماه محرم‌ به همت هیئت انصار‌المهدی(عج) با سخنرانی خطیبان و مداحی ذاکران اهل‌ب یت(ع) از دوشنبه، 19 تا 31 شهریورماه هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا به نشانی خیابان خواجه نصیر، خیابان مقدم، پلاک 73 برگزار می‌شود.

پریا سبزمحمدی
انتهای پیام

 

captcha