برپایی ششمین دوره تخصصی تفسیر قرآن در امارات
کد خبر: 3745881
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

برپایی ششمین دوره تخصصی تفسیر قرآن در امارات

گروه بین‌الملل ـ ششمین دوره تخصصی تفسیر قرآن در مرکز فرهنگی ـ اسلامی منطقه «أم شیف» شهر «دبی» امارات در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه روزنامه اماراتی البیان؛ این دوره تخصصی تفسیر قرآن با استفاده از تفسیر «الجواهر الحسان في تفسير آي القرآن»(اثر ثعالبی از مفسران قرن هشتم هجری قمری) برگزار شده است.

برنامه‌ها و کلاس‌های این دوره تفسیری در مرکز فرهنگی ـ اسلامی منطقه «أم الشیف» دبی وابسته به اداره امور اسلامی و خیریه این شهر در حال برگزاری است.

این دوره تفسیری که در نوع خود در امارات بی‌نظیر است، با مشارکت زنان و مردان علاقه‌مند به درک و فهم معانی قرآن برگزار می‌شود.

مرحله نخست این دوره با تفسیر پنج سوره (احقاف تا ناس) آغاز شد و اکنون به دوره ششم رسیده است و دوره کنونی تفسیر سوره‌های (نحل، اسراء و کهف) است و بدون شک نقش بزرگی در ایجاد فرهنگ و آگاهی‌بخشی نسبت به مفاهیم قرآنی در جامعه دارد.

شیخ خالد اسماعیل، از واعظان برجسته اداره امور اسلامی خیریه دبی، مقاصد سوره‌های قرآنی، ارتباط آیات با سوره‌ها و فوائد استنباط‌شده از آیات و معانی آن‌ها، شأن نزول و ارتباطات آیات با یکدیگر، محافظت از نسل‌ها در برابر افکار افراط‌گرایانه و انحراف‌های رفتاری را تبیین می‌کند.

انتهای پیام

 

captcha