بیش از ۳۰۰ ویژه‌برنامه دفاع مقدسی در اسلامشهر
کد خبر: 3747556
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

بیش از ۳۰۰ ویژه‌برنامه دفاع مقدسی در اسلامشهر

کانون خبرنگاران نبأ ــ فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهداء(ع) اسلامشهر گفت: با کمک بسیجیان و سایر دستگاه‌ها و نهادها نزدیک به ۳۰۰ برنامه محوری در سطح شهرستان اسلامشهر با هدف اعتلا، تبیین و تشریح فرهنگ دفاع مقدس و ایجاد همدلی و کمک به دولت برنامه‌ریزی شده است.

بیش از ۳۰۰ ویژه‌برنامه دفاع مقدسی در اسلامشهر

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سرهنگ مجید امیرعبداللهیان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سیدالشهداء(ع) اسلامشهر صبح دیروز، 25 شهریور در نشست خبری ویژه هفته دفاع مقدس گفت: اگر در عرصه دفاع مقدس توانستیم بر خیل عظیمی از مشکلات و دشمنان تا بن دندان مسلح پیروز شویم، فقط در سایه فرهنگ عاشورایی و دفاع مقدس بود که در جامعه ما تسری پیدا کرد و از جبهه‌ها گرفته تا درون خانه‌ها و مساجد و محلات ما این رنگ و بوی ایثار و شهادت متجلی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سیدالشهداء(ع) اسلامشهر خاطرنشان کرد: اکنون نیز اگر می‌خواهیم از عمده مشکلات عبور کنیم، قطعاً تنها راهکار آن استفاده از فرهنگ دفاع مقدس است، ما شعار «ما توانستیم» را یک‌بار در عرصه دفاع مقدس به عرصه ظهور رساندیم در این دوره نیز می‌توانیم این شعار را متجلی کنیم، ولی نیاز به یک عزم و وحدت ملی داریم. 

وی شرایط فعلی در مواجهه با دشمن را شرایط جنگ احزاب دانست و گفت: در صدر اسلام و در جنگ احزاب تمام دشمنان اسلام جمع شدند که کار اسلام را یکسره کنند اکنون نیز همان را می‌بینیم، سلطنت‌طلب‌ها، منافقین، دموکرات‌ها، داعش و … گروه‌هایی بودند که در معنا، مبانی و تفکرات هیچ‌گونه تناسبی باهم دیگر نداشتند ولی به‌یکبار همه متحد می‌شوند و با پول کشورهای عربی یک برنامه واحد توسط آمریکایی‌ها به آنان داده می‌شود و تمام تمرکز دشمن با پول کشورهای عربی بر روی جمهوری اسلامی متمرکز شده است که به‌زعم خودشان جمهوری اسلامی ۴۰ سالگی خود را نبیند ولی آنان قطعاً این آرزو را به گور خواهند برد، انقلاب اسلامی راه خود را ادامه خواهد داد.

عبداللهیان اظهار کرد: ما باید رنج‌ها و سختی‌هایی را در این راه تحمل‌ کنیم، اینکه بنشینیم و بگوییم رهبری هستند و درایت می‌کنند و انقلاب را به سرانجام می‌رسانند، سخن کاملی نیست؛ رهبر انقلاب یک سری وظایفی دارند و درایت می‌کنند ولی ما نیز وظایفی داریم. ما باید وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم.

وی گفت: در حال حاضر ما یک سری دشمن داخلی و یک سری دشمن خارجی داریم. باید در شرایط فعلی نگاهمان به دشمن خارجی باشد و در درون نیاز به یک همدلی و اتحاد در سطح مردم و مسئولین داریم چراکه یکی از توطئه‌های دشمن این است که بین مردم و مسئولین جدایی بیاندازد و ما در کنار هم به همبستگی بیشتری نیاز داریم.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به اقدامات ناحیه مقاومت بسیج سیدالشهدا اسلامشهر در هفته دفاع مقدس گفت: ناحیه مقاومت بسیج با کمک بسیجیان و سایر دستگاه‌ها و نهادها نزدیک به ۳۰۰ برنامه محوری در سطح شهرستان و در سطح حوزه‌ها، پایگاه‌ها، ادارات و اقشار برنامه‌ریزی کرده است عمده هدف نیز اعتلای فرهنگ دفاع مقدس و تبیین و تشریح فرهنگ دفاع مقدس و ایجاد همدلی و کمک به دولت محترم است. بسیج و تفکر آن ظرفیت عظیمی دارد و ما می‌توانیم در کنار همدیگر با استفاده از فرهنگی جهادی و دفاع مقدس بر این مشکلات هم چیره شویم.

وی اعلام کرد: افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس با همکاری بسیج و سپاه، ارتش و هوافضا، دیدار با ائمه جمعه و خانواده شهدا و اجرای برنامه آبروی محله از جمله برنامه‌های شاخص در این هفته است. برنامه آبروی محله برگزاری مراسم یادواره شهدا در فضایی باز و در مقابل منزل شهداست که جلوه خاصی از حضور مردم و کسبه را به نمایش می‌گذارد.

حسین رشیدی

انتهای پیام

captcha