مراجعه بیش از 3 هزار و 500 شهروند تهرانی برای نذر اهدای خون
کد خبر: 3748799
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
طباطبایی خبر داد:

مراجعه بیش از 3 هزار و 500 شهروند تهرانی برای نذر اهدای خون

گروه سلامت ــ مدیرکل انتقال خون استان تهران از مراجعه بیش از 3 هزار و 500 نفر برای اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا به مراکز انتقال خون این استان خبر داد.

مراجعه بیش از 3 هزار و 500 نفر شهروند تهرانی برای نذر اهدای خونسید مرتضی طباطبایی، مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفت‌‎وگو با ایکنا، با اشاره به حضور بی‌شمار عزاداران حسینی در مراکز انتقال خون این استان برای اهدای خون در روز‌های تاسوعا و عاشورا اظهار کرد: طی این دو روز ۳ هزار و ۵۶۳ نفر به مراکز اهدای خون تهران مراجعه کرده که ۲ هزار و ۹۲۵ نفر موفق شدند خون خود را اهدا کنند.
وی افزود: از این تعداد مراجعه کننده، هزار و ۲۴۳ نفر اهدا‌کننده مستمر و هزار و ۴۰ نفر آنان از اهداکنندگان با سابقه بوده‌اند، همچنین در این دو روز ۶۴۲ نفر برای نخستین بار برای اهدای خون مراجعه کرده و خون خود را اهدا کردند ضمن اینکه ۱۶۴ نفر از اهداکنندگان خون نیز از بانوان بودند.
طباطبایی یادآور شد: طی این دو روز همچنین ۸۴ واحد پلاکت خون و ۲۹۲ واحد پلاسما نیز اهدا شده است.
وی افزود: اهداکنندگان و افرادی که می‌خواهند در نذر اهدای خون شرکت کنند طی این روز‌ها تا اربعین به مراکز اهدای خون مراجعه کرده و با ثبت نام در سامانه نوبت دهی اهدای خون بدون معطلی و فوت وقت خون خود را اهدا کنند.
انتهای پیام
captcha