تقویت اعتقادات دینی و روحیه جهادی موجب رشد افراد جامعه می‌شود
کد خبر: 3751164
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶

تقویت اعتقادات دینی و روحیه جهادی موجب رشد افراد جامعه می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام کعبی گفت: تقویت اعتقادات دینی، روحیه جهادی و ولایت‌پذیری موجب رشد و تجلی افراد جامعه می‌شود و کسی که انفاق در راه خدا نکند و در مسیر الهی گام بر ندارد، پروردگار متعال کاری می‌کند که آن فرد در لشکر دشمن قرار گیرد.

تقویت اعتقادات دینی و روحیه جهادی موجب رشد افراد جامعه می‌شود

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در شب 17 ماه محرم‌الحرام در هیئت مذهبی محبین آل یاسین(ع) شهرستان بوشهر در مجتمع فرهنگی این هیئت واقع در خیابان غدیر، کوچه قمر بنی هاشم(ع) منطقه 1 این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام مرتضی کعبی، سخنران و کارشناس مذهبی در این مراسم با بیان اینکه تقویت اعتقادات دینی، روحیه جهادی و ولایت‌پذیری موجب رشد و تجلی افراد جامعه می‌شود، اظهار کرد: کسی که انفاق در راه خدا نکند و در مسیر الهی گام بر ندارد، پروردگار متعال کاری می‌کند که آن فرد در لشکر دشمن قرار گیرد.

وی افزود: نحوه رفتار انسان در زندگی فردی و اجتماعی مولود عوامل مختلفی مانند «تربیت در خانواده، معاشرت ها، دوستی ها، محیط و جامعه ای» که در آن زندگی می کند است و بالاخره عقده ها و حوادث غیرمترقبه که با آنها مواجه می‌شود.

کعبی ادامه داد: از این رو انسان ممکن است به جای اینکه به خصائص انسانی در حد متعالی متصٌف شود و تحت فرمان وجدان، اخلاق دینی و معتقدات آئینی قرار گیرد به انحرافات و رفتارهای غیرانسانی روی آورد یا احیانا گناهان صغیره یا کبیره مرتکب شود.

در پایان عادل عباسیان، ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مرثیه‌سرایی پرداخت و حاضرین در سوگ سالار شهیدان دشت کربلا عزاداری کردند.

محمد عبیدی

انتهای پیام

captcha