به گزارش ایکنا؛ رضا نباتی، از مؤلفان کتابهای درسی قرآن وزارت آموزش و پرورش بهراهاندازی صفحهای در سایت آپارات اقدام کرده است.
وی این صفحه را باهدف تحقق بخشیدن به ایده تأسیس یک کانال ویدیویی قرآن آن هم به سبک کلاس معکوس راهاندازی کرده است که طی آن شکل جدیدی از کلاس درسی ارائه میشود كه در آن تدریس موضوع در «خانه» از طریق «APARAN» انجام میشود و كلاس فرصتی برای تمرین و ارزشیابی تك تك دانشآموزان است.
212 ویدیو براساس نیازهای مخاطبان با سرفصلهای چه چیزی آموزش قرآن نیست؟، آموزش قرآن اول، دوم و سوم ابتدایی، نماهنگ قرآنی، روش آموزش نماز، آشنایی با رسمالخط قرآن، آموزش قرآن پنجم ابتدایی، پرسش و پاسخ، روش تدبر در قرآن، مبانی و کلیات روش تدریس در قرآن، روش تدریس نمادها و قواعد، آموزش قرآن ششم ابتدایی، مراحل آموزش روخوانی و روانخوانی و ... برروی خروجی سایت آپارات قرار گرفته است.
در ذیل بخشی از این موضوعات را میخوانید؛
الگوی قرائت نماز(فصل اول كتاب آموزش قرآن سوم ابتدايي)
الگوی قرائت اذان(فصل اول كتاب آموزش قرآن سوم ابتدايي)
الگوی قرائت اذان(استاد راغب مصطفی غلوش)
آموزش حروف ناخوانا - 1 (طرح 33 روزه) سوم ابتدايی
آموزش قرائت سوره توحيد
آشنايی با خط قرآن
يادآوری علامت سكون(طرح 33 روزه) سوم ابتدايی
مراحل آموزش روخوانی(طرح 33 روزه) سوم ابتدايی
روش تدريس حروف ناخوانا(فلش اتصال)
اشباع هاء ضمير
آموزگار قرآن(خانم مريم نشيبا)
آموزگار قرآن(عبدالله شهيدی)
مناجات(نماهنگ قرآنی)
روش تدريس داستانهای قرآنی
روش رفع التقاء ساكنين
روش تدريس علامت مد
یادآوری علامت تشدید
روش تدريس حرف همزه(نوع چهارم)
چيستی سواد قرآنی
انس با قرآن (مهم ترين هدف آموزش عمومی قرآن كريم)
روش تدريس دعاهای قرآنی(تقويت مهارت تفكر)
روش آموزش نحوه اتصال به كلمه بعدی
قاعده رفع التقاء ساكنين
روش آموزش حروف مقطعه
روش آموزش علامت و نماد «مد»
روش آموزش وقف بر تای گرد(تاي تأنيث) - وقف ابدال
آموزش وقف بر صداهای كوتاه و تنوين
روش آموزش واو و يای كوچك (اشباعهای ضمير)
روش آموزش همزه و کرسيهای آن
روش آموزش تای گرد(تاي تأنيث)
روش آموزش علامت تنوين - تنوين نصب
روش آموزش علامت تنوين - تنوين رفع
روش آموزش علامت تنوين - تنوين جر
روش تدريس حروف ناخواناي والي (و - ا - ل – ی)
آموزش (ا - ی) ناخوانا و الف کوتاه
روش آموزش علامت تشديد
روش آموزش علامت سكون
آشنايي با خط قرآن - كاف عربي
آشنايي با خط قرآن - ميم آخر كلمه
روش رفع اشكالات روخواني قرآن
فرآیند تدريس آموزههای قرآني
فرآیند آموزش پيامهای قرآنی - مهارت تدبر در قرآن
فرآیند آموزش درك معناي قرآن
فرآیند آموزش سورههای كوتاه قرآن
فرآیند آموزش داستانهای قرآنی
فرآیند آموزش روخوانی قرآن كريم
فرآیند آموزش تركيب صامتها و مصوتها
حروف تهجي يا الفبای عربی
فعاليتهای پيش از تدريس قرآن
جايگاه رسانههای آموزشی در آموزش قرآن
نشانههای تحقق سطوح عملكردی درس قرآن
شيوه ارزشيابی پيشرفت تحصيلی
نقش معلم در آموزش قرآن
روش تدريس و ويژگیهای آن
ملاكهای انتخاب محتوای آموزش قرآن
اصول حاكم بر محتوای آموزش قرآن
رويكرد برنامه درسی آموزش قرآن
تعاريف و اصطلاحات برنامه درسي قرآن
جملهخوانی(تقطيع آيات)
چيستی چرايی و چگونگی حفظ نسبی قرآن
تفاوت زبان عربی و لهجه عربی در آموزش قرآن
روش آموزش روخواني قرآن - اشاره متحرك
روش آموزش روخواني قرآن - اشاره ثابت
چرا آموزگار پايه - چرا آموزش قرآن از اول دبستان
جايگاه رسم الخط در آموزش روخواني قرآن
فلسفه استفاده از لوحه آموزشی(نگارههای قرآنی)
روش آموزش قرائت اذكار نماز
شيوه ارزشيابی آموزش نماز
روش آموزش نماز - اذان و اقامه
آداب تلاوت قرآن كريم
روش آموزش نماز(حمد و سوره)
ارزشيابی پيشرفت تحصيلي درس قرآن در دوره ابتدايي
ساختار كتاب آموزش قرآن پنجم ابتدايي
كليات روش تدريس قرآن پنجم دبستان«رويكرد»
روش آموزش قرآن پنجم ابتدايي - مقدمه
«مهارت محوری»(به جای قاعدهمحوری) در آموزش قرآن
كليات روش آموزش قواعد روخوانی قرآن كريم
برای بهرهمندی از این مباحث اینجا کلیک شود.
انتهای پیام