نام‌گذاری معبری در یزد به نام پیشکسوت قرآنی
کد خبر: 3756723
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

نام‌گذاری معبری در یزد به نام پیشکسوت قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد گفت: به پاس قدردانی از قاری پیشکسوت قرآن کریم، یک خیابان در موازات بلوار گلستان شرقی به نام محمدرضا مجاهد نامگذاری شد.

نام‌گذاری معبری در یزد به نام پیشکسوت قرآنی

غلامعلی سفید، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد با اشاره به اینکه نامگذاری معابر یکی از وظایف شوراهاست اظهار کرد: در شورای اسلامی شهر یزد سعی شد از اسامی مورد قبول محله و اسامی که مورد استقبال مردم باشد، استفاده کنیم و عمدتا براساس پیشنهاد اهالی محله اقدام شد.
سفید افزود: بیشتر نامگذاری‌ها به نام شهدا و در خواست اهالی محله، پایگاه های بسیج و مساجد بوده و در این زمینه درخواست‌هایی داشته‌ایم، یکی از برنامه‌هایی که مدنظر بوده است اینکه نام بزرگان یزد چه افرادی که به رحمت الهی رفته‌اند و چه افرادی که در قید حیات هستند، بر معابر شهر گذاشته شود.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد گفت: به عنوان مثال این هفته به مناسبت روز خوشنویسی یک خیابان در موازات بلوار گلستان شرقی به نام استاد محمود رهبران و خیابانی در شهر ک فراز به نام استاد محمود حرازی از مفاخران خوشنویسی یزد نامگذازی شد.
وی تصریح کرد: همچنین در اقدامی دیگر شورای اسلامی شهر یزد به پاس قدردانی از قاری پیشکسوت قرآن کریم، یک خیابان در موازات بلوار گلستان شرقی را به نام محمد رضا مجاهد نامگذاری کرد.
سفید افزود: هر چند نامگذاری معابر به نام بزرگان، خدمتی بسیار ناچیز در راستای اقدامات این عزیزان به شمار می آید، از این عزیزان عذرخواهی می کنیم و ان شاءالله این اقدام را از ما بپذیرند.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد از نامگذاری معابر به نام شعرا و سایر هنرمندان از قبل خبر داد و در خصوص تغییر نام معابر گفت: تاکنون تغییر اسامی معابر نداشتیم مگر اینکه درخواست اهالی باشد و وجه قابل قبولی برای آن مشاهده شود.

انتهای پیام

captcha