سه شهر کردستان میزبان کنگره سراسری آیین‌های عاشورایی است
کد خبر: 3757189
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

سه شهر کردستان میزبان کنگره سراسری آیین‌های عاشورایی است

گروه فرهنگی - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل ارشاد کردستان با بیان اینکه کنگره شعر عاشورایی امسال و در یازدهمین دوره خود، میزبان آیین‌های عاشورایی است، گفت: این بخش شامل عکس و تعزیه و پرده‌خوانی است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعزیه‌گردان‌ها و پرده‌خوان‌های حرفه‌ای سراسر کشور در شهرهای قروه، سنندج، دلبران، سریش آباد، بیجار و سنندج اجرای برنامه دارند.

سه شهر کردستان میزبان کنگره سراسری آیین‌های عاشورایی است

به گزارش ایکنا از کردستان، عبید رستمی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، 28 مهرماه در آیین رونمایی از پوستر یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و نخستین کنگره آیین‌های عاشورایی با اشاره به برگزاری یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و نخستین کنگره آیین‌های عاشورایی در روزهای اول تا سوم آبان در استان اظهار کرد: کنگره شعر عاشورایی امسال گسترده‌تر از سنوات پیش برگزار می‌شود.

وی افزود: این کنگره در بخش‌های شعر، عکس‌های عاشورایی و اجرای آیین‌های عاشورایی (تعزیه و پرده‌خوانی) از اول آبان امسال به مدت سه روز در استان برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به آثار رسیده به بخش شعر این کنگره افزود: بالغ بر ١٠٠ شاعر انقلابی از سراسر کشور سروده‌های عاشورایی خود را در تمامی موضوعات مربوط به نهضت اباعبدالله الحسین(ع) به دبیرخانه کنگره ارسال کرده‌اند.
وی با بیان اینکه این بخش در دو رده سنی جوانان زیر ۳۰ سال و بزرگسالان بالای ۳۰ سال برگزار شده است، اعلام کرد: سه داور و شاعر کشوری آثار رسیده به دبیرخانه این کنگره را داوری و در آیین اختتامیه از برگزیدگان تقدیر و تجلیل می‌شود.
رستمی با بیان اینکه این کنگره امسال و در یازدهمین دوره خود، میزبان آیین‌های عاشورایی است، بیان کرد: این بخش شامل عکس و تعزیه و پرده‌خوانی است که با برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده تعزیه‌گردان‌ها و پرده‌خوان‌های حرفه‌ای سراسر کشور در شهرهای قروه، سنندج، دلبران، سریش‌آباد، بیجار و سنندج اجرای برنامه دارند.
رستمی به بخش عکس این کنگره اشاره کرد و یادآور شد: با اعلام فراخوان این بخش آثار زیادی از عکاسان استان به دبیرخانه کنگره رسیده است که با داوری آثار و معرفی برگزیدگان ٣٠ اثر منتخب در قالب نمایشگاه‌های در شهرستان‌های قروه، سنندج و بیجار دایر می‌شود.
انتهای پیام

captcha