سناریوهای دشمن برای کمرنگ‌کردن پیام ظلم‌ستیزی راهپیمایی اربعین/ نقش مهم رسانه‌های محور مقاومت
کد خبر: 3757263
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
حجت‌الاسلام خرسند تشریح کرد:

سناریوهای دشمن برای کمرنگ‌کردن پیام ظلم‌ستیزی راهپیمایی اربعین/ نقش مهم رسانه‌های محور مقاومت

گروه سیاسی ــ امام جمعه کازرون با اشاره به نگرانی‌های جبهه استکبار جهانی از انعکاس پیام ظلم‌ستیزانه راهپیمایی اربعین، رسوخ دادن اختلافات ملی و مذهبی در جریان این حرکت، ایجاد تقابل میان شخصیت‌های مورد احترام مردم، برجسته‌کردن برخی عادات و رسوم ناهمخوان با قیام امام حسین(ع) و تقلیل این راهپیمایی به یک حرکت صرفا زیارتی را از جمله طرح‌های دشمن برای به حاشیه راندن جلوه استکبارستیزی این حرکت میلیونی دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد خرسند، امام جمعه کازرون، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره ابعاد مهم راهپیمایی اربعین و دلایل حساسیت دشمنان نسبت به جهانی شدن این پدیده عظیم گفت: راهپیمایی اربعین به مثابه یک نعمت خدادادی است که در این مقطع تاریخی خداوند شامل حال امت اسلامی و خصوصا شیعیان کرده است. در واقع راهپیمایی اربعین نمایش قدرت و عظمت اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است و درس‌های فراوانی در آن وجود دارد.

شیطنت دشمنان در روابط ایران و عراق، برای تضعیف اخوت و برادری دو ملت بود

وی ادامه داد: اولین درس این پدیده، درس اخوت و برادری است که افراد از ملیت‌های مختلف در آنجا جمع می‌شوند، بدون اینکه از قبل پیش‌بینی خاصی برای اسکان، تغذیه، ایاب و ذهاب و ... شده باشد، لذا یک پدیده استثنائی است. در حالی که در حج اینگونه نیست و از قبل همه این مسائل پیش‌بینی شده است. به عبارتی در تمام مسیر راه چه در ایران و چه در عراق، همه اقدامات از پذیرایی و اسکان و تغذیه به صورت خودجوش و مردمی است و همه اینها باعث صمیمیت و اخوت بیشتر خواهد شد و شیطنت‌های صورت گرفته در هفته‌ها و ماه‌های گذشته برای تضعیف همین احساس صمیمیت، وحدت و تیره ساختن روابط دو ملت ایران و عراق بود تا راهپیمایی اربعین نیز تحت‌الشعاع آن قرار بگیرد که موفق نشدند.

حجت‌الاسلام خرسند اظهار کرد: ایثار درس مهم دیگر راهپیمایی اربعین است. در ایام راهپیمایی شاهد بذل و بخشش همه نسبت به دیگری هستیم و در همه خانه‌ها به روی زائران باز است و فقیر و غنی همه داشته خود را نثار زائران می‌کنند. درس دینداری آموزه دیگر این رخداد بی‌نظیر است. در تمام مسیر این سفر جلوه‌های دینی موج می‌زند و همه در حال ذکر و عبادت و عرض ارادات به اهل بیت پیامبر(ص) هستند.

ظلم‌ستیزی؛ مهمترین جلوه راهپیمایی اربعین/ بایکوت خبری این حرکت میلیونی در رسانه‌های غربی

عضو حزب مؤتلفه اسلامی مهمترین درس راهپیمایی اربعین را مبارزه با ظلم خواند و گفت: یکی از جلوه‌های مهم قیام امام حسین(ع) ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی است. امام حسین(ع) که با شخص یزید، عبیدالله بن زیاد و عمر سعد که مشکل نداشت، بلکه مشکل امام حسین(ع) با مقوله ظلم بود. در آن زمان در رأس ظالمان یزید و یارانش بودند و امروز در رأس مستکبرین رئیس‌جمهور آمریکا، رژیم صهیونیستی و حکام مرتجع منطقه هستند، لذا راهپیمایی اربعین پاسخی به ندای «هل من ناصر» امام حسین(ع) است که ابعاد جهانی و بین‌المللی پیدا کرده است.

وی یادآور شد: همین جلوه ظلم‌ستیزی این پدیده است که رسانه‌های غربی آن را در یک بایکوت خبری قرارداده‌اند. شبکه‌های جهانی که یک حادثه کوچک را انعکاس گسترده می‌دهند اما از راهپیمایی اربعین به سادگی می‌گذرند و این نشانه آن است که پیام ظلم‌ستیزی اربعین به شدت باعث نگرانی نظام سلطه شده است.

حجت‌الاسلام خرسند با بیان اینکه راهپیمایی اربعین، تفسیر سخن معروف امام(ره) مبنی بر «راه قدس از کربلا می‌گذرد» است، گفت: بالاخره روزی همین امت و اجتماع قدس را آزاد خواهند کرد و در مسجدالاقصی نماز خواهند خواند. این برای دشمن نگران‌کننده است و لذا تلاش می‌کنند اربعین را کمرنگ جلوه دهند.

تشریح برنامه‌های دشمن برای کمرنگ کردن راهپیمایی اربعین

امام جمعه کازرون درباره طراحی‌های دشمن برای کمرنگ کردن عظمت راهپیمایی اربعین گفت: در این راستا دشمنان تلاش می‌کنند اختلافات مذهبی، ملی و قومی را در میان حاضران در راهپیمایی رسوخ دهند یا شخصیت‌های مورد احترام مردم را مقابل هم بگذارند و یک دو قطبی ایجاد کنند. اقدام دیگر آنان این است که راهپیمایی اربعین را به یک سفر صرفا زیارتی تقلیل دهند در حالی که در زیارت امام حسین(ع) مفهوم ظلم‌ستیزی کاملا در ذات آن قرار دارد و قابل جدا شدن نیست.

وی عنوان کرد: برنامه دیگر دشمن این است که برخی آداب، رسوم و عادات انحرافی و خرافی را که با فلسفه قیام امام حسین(ع) همخوانی ندارد، برجسته کند و آنها را به عنوان اصل ماجرای راهپیمایی جا بزند و رسانه‌ای کند که امت اسلامی و زائران باید کاملا مراقبت کنند که برخی حرکات انحرافی اندک هم موجبات سوء استفاده از این پدیده منحصر به‌فرد را فراهم نکند.

راهپیمایی اربعین به مانند حج یک حرکت عبادی ـ سیاسی است

حجت‌الاسلام خرسند با تأکید بر ضرورت متجلی شدن چهره ظلم‌ستیز قیام امام حسین(ع) در راهپیمایی اربعین، گفت: نباید این حرکت به عنوان یک حرکت صرف عبادی و زیارتی قلمداد شود. در واقع راهپیمایی اربعین به مانند حج یک حرکت عبادی ـ سیاسی است که اگر بعد سیاسی آن کمرنگ شود نمی‌تواند اثربخشی چندانی در عرصه جهانی و بین‌المللی داشته و منتقل‌کننده پیام جهانی قیام امام حسین(ع) باشد و این همان خواسته نظام سلطه و استکبار جهانی است.

امام جمعه کازرون در پایان اظهار کرد: لذا رسانه‌های جهان اسلام، به ویژه در جبهه مقاومت، وظیفه سنگینی برای انعکاس جهانی راهپیمایی اربعین و انتقال پیام عدالت‌طلبی و ظلم‌ستیزی امام حسین(ع) بر عهده دارند. امروز مردم اقصی نقاط جهان هم تشنه شنیدن این‌ پیام‌ هستند و از این جهت رسانه‌های جبهه ضد سلطه باید فعالانه در جریان آگاهی‌بخشی و روشنگری وارد شده و بایکوت خبری رسانه‌های غربی را بشکنند. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha