نشست‌های هم‌اندیشی اربعین به سه زبان در کربلا
کد خبر: 3758549
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
از امروز آغاز می‌شود؛

نشست‌های هم‌اندیشی اربعین به سه زبان در کربلا

گروه بین‌الملل ـ ستاد فرهنگی اربعین همزمان با برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی اقدام به برپایی پنج نشست تخصصی هم اندیشی به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی در کربلای معلی می‌کند.

به گزارش ایکنا، همزمان با برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی در عراق، پنج نشست تخصصی در مقر ستاد فرهنگی اربعین برپا می‌شود که نخستین نشست امروز، دوم آبان برپا خواهد شد.

دیگر نشست‎ها در روزهای هفدهم تا نوزدهم آبان ماه و یک نشست نیز در حوزه بانوان برپا می‌شود.

این نشست‌ها به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی برگزار می‌شود که بخشی از آنها با موضوعات تخصصی در حوزه بانوان و بخش دیگر در راستای فعالیت‌های گروه‌های بین‌الملل مرتبط با ستاد اربعین هستند.

در نشست شب گذشته(اول آبان ماه) ستاد فرهنگی اربعین با رئیس دانشگاه کربلا مقرر شد از اساتید دانشگاه برای حضور در این نشست دعوت شود و در همین راستا از ظرفیت موکب‌ها در ارائه دعوتنامه به کارشناسان و میهمانان خارجی استفاده خواهد شد.

این نشست‌ها زمینه ساز برپایی سومین همایش بین‌المللی اربعین در اواخر سال جاری در تهران خواهد بود.

همچنین بنا به اعلام ستاد مرکزی اربعین، گردهمایی «پیام‌های جهانی اربعین» امروز (دوم آبان) با حضور جمعی از فرهیختگان جهان اسلام و به کوشش معاونت بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در کربلا برگزار می‌شود.

از جمله محورهای این گردهمایی می‌توان به میراث معنوی اربعین، اربعین و تمدن نوین اسلامی، اربعین و امر به معروف و نهی از منکر، اربعین تجلی‌گاه آیات قرآن کریم، نقش مدیریتی و راهبردی حضرت زینب(س) در نهضت عاشورا و اربعین و «نقش زنان و خانواده در اربعین» اشاره کرد.

انتهای پیام

captcha