سازمان اوقاف 19 موکب در کشور عراق برپا کرده است
کد خبر: 3758796
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

سازمان اوقاف 19 موکب در کشور عراق برپا کرده است

گروه فرهنگی- مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف گفت: این سازمان 19 موکب در کشور عراق برپا کرده است که در شهر سامرا بر روی پذیرایی و در کربلا در بخش اسکان متمرکز شده است.

سازمان اوقاف 19 موکب در کشور عراق برپا کرده استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت الاسلام سیدمحمد موسوی متقی امروز 3 آبان‌ماه با حضور در موکب اداره کل اوقاف زنجان در شهر سامرا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در چند سال اخیر سامرا مورد توجه ویژه زائرین قرار گرفته که این حرکت اهداف تکفیری‌ها را خنثی می‌کنند و نشان می‌دهد نمی‌توانند سامرا را از رونق بیندازند.
وی با بیان اینکه تکفیری‌ها قصد داشتند با بمب‌گذاری و ایجاد وحشت مانع رونق سامرا شوند، افزود: شیعیان هوشمند با درک نقشه دشمن، آن را نقش برآب کردند.
مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف  و امور خیریه کشور با بیان اینکه هر سال شاهد رونق بیشتر سامرا هستیم، ابراز کرد: با وجود اینکه امسال هزینه‌های ایاب و ذهاب و دیگر هزینه‌ها افزایش پیدا کرده اما شاهد حضور زائرین بیشتری نسبت به سال گذشته هستیم.
وی با اشاره به اینکه سامرا در طول تاریخ شیعه غربت فروانی داشته است، گفت: برنامه سازمان اوقاف این است که در صورت وجود ضرورت برای ارائه خدمات به زائرین در نقاط مختلف حضور پیدا کند چرا که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که در کل شاهد افزایش تعداد زائرین خواهیم بود.
موسوی ادامه داد: ما امسال در کربلا بیشتر بر روی اسکان زائرین تمرکز کردیم و اکثر زائرینی که به شهر سامرا می‌آیند، نیازی به اسکان ندارند و به همین خاطر ما بیشتر تمرکزمان را بر روی تغذیه زائرین در این شهر است.
مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: برای سال‌های آینده به دنبال ایجاد زیرساخت برای اسکان زائرین در شهر سامرا هستیم.
وی با بیان اینکه در بحث دارو و درمان نیز خدماتی در شهر سامرا ارائه می‌شود، افزود: امسال پنج استان آذربایجان شرقی، زنجان، قم، لرستان و مازندران در شهر سامرا موکب دارند و در کل 19 موکب در کشور عراق توسط سازمان اوقاف و امامزادگان برپا شده است.
موسوی با بیان اینکه پذیرایی اصلی در شهر سامرا توسط اوقاف انجام می‌شود، گفت: باعث افتخار است که منابع موقوفات در جهت صحیح خود هزینه می‌شود.
انتهای پیام/ 
captcha