اربعین حسینی؛ فرصتی برای تقویت انسجام مسلمانان جهان
کد خبر: 3759280
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸

اربعین حسینی؛ فرصتی برای تقویت انسجام مسلمانان جهان

گروه سیاست و اقتصاد-مدیرکل تحقیق و حسابرسی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه «حب الحسین یجمعنا» در مراسم اربعین تجلی یافته است، گفت: اربعین حسینی فرصتی برای تقویت انسجام مسلمانان جهان است.

اربعین حسینی؛ فرصتی برای تقویت انسجام مسلمانان جهانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی عصر شنبه 5 آبان‌ماه با حضور در موکب اداره کل اوقاف زنجان در شهر سامرا در جمع خبرنگاران ، اظهار کرد: اربعین حسینی فرصتی برای انسجام بین مسلمانان جهان است و ظهرو و بروز عبارت «حب الحسین یجمعنا» را در سامرا شاهد هستیم.
وی با اشاره به اینکه برادران اهل سنت و شیعه در کنار هم حول محور عشق به امام حسین(ع) خدمت می‌کنند، افزود: این شهر در یک غربت خاصی قرار دارد اما امروز شاهد حضور هزاران نفری در این شهر هستیم.
مدیرکل تحقیق و حسابرسی سازمان اوقاف با بیان اینکه اداره کل اوقاف استان‌های زنجان، لرستان، قم، مازندران و آذربایجان شرقی در این شهر موکب برپا کرده‌اند، ابراز کرد: اجرای امینانه نیت واقفین یکی از موضوعاتی است که در برپایی این موکب‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه واقفان با دوراندیشی خود میزبان زائرین اباعبدالله الحسین(ع) هستند، خاطرنشان کرد: همه دور محور امامت جمع شده و عشق حسینی را به نمایش گذاشته‌اند.
شرفخانی با تاکید بر اینکه سامرا امسال شاهد زائرین زیادی شده است، گفت: در دهه اول محرم همه ما برای امام حسین(ع) روضه می‌گیریم اما در اربعین خود امام حسین روضه می‌گیرد و ما برای حضور در این روضه در این مراسم شرکت کردیم.
وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین آماده‌سازی برای ظهور امام عصر(عج) است، عنوان کرد: مقدمات ظهور حضرت با حضور میلیونی زائرین شکل خواهد گرفت و همه به دنبال برپایی حکومت جهانی امام عصر(عج) هستند.
مدیرکل تحقیق و حسابرسی سازمان اوقاف تصریح کرد: مراسم اربعین هرسال باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود و این مایه افتخار مسلمانان و شیعیان است.
انتهای پیام
captcha