انجمن «النجاة» کویت؛ از آموزش و چاپ قرآن تا فعالیت در 40 کشور
کد خبر: 3759900
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
تشکلی غیردولتی که در امور بشردوستانه پیشگام است؛

انجمن «النجاة» کویت؛ از آموزش و چاپ قرآن تا فعالیت در 40 کشور

گروه بین‌الملل ــ انجمن «النجاة» نهادی خیریه و غیردولتی در کشور کویت است که در راستای آموزش و چاپ قرآن و انجام فعالیت‌های بشردوستانه با هدف کمک به افراد فقیر و نیازمند جهان فعالیت می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ انجمن «النجاة»، نهادی خیریه و غیردولتی در کشور کویت است که در انجام فعالیت‌های بشردوستانه با هدف کمک به افراد فقیر و نیازمند در سراسر جهان پیشگام است.

تاریخچه و اهداف
این انجمن در 1978 میلادی در کویت تأسیس و با شماره 75 در وزارت کار و امور اجتماعی این کشور ثبت شد.

کاهش مشکلات مربوط به فقر، جهل و بیماری از اهداف این انجمن محسوب می‌شود و النجاة تاکنون ابتکارهای زیادی با هدف تحقق این رویکرد انجام داده است.

مشارکت در رشد و توسعه بخش‌های مختلف آموزشی، بهداشتی و اجتماعی جوامع اسلامی از طریق جمع‌آوری کمک از افراد خیر و نیکوکار از دیگر اهداف انجمن خیریه النجاة کویت است.

این انجمن پیوسته در پی جلب اعتماد و اطمینان خیرین است تا بتواند منابع مالی خود را افزایش دهد. این تشکل کویتی اعمال استانداردهای بین‌المللی کیفیت در تمام فعالیت‌ها و پروژه‌ها را از اولویت‌های خود قرار داده است. تقویت روحیه به منظور انجام کارهای داوطلبانه و اعتماد به نفس و کارهای گروهی و مشارکت و هماهنگی با انجمن‌ها و مؤسسات و گروه‌هایی که اهداف مشابهی با این انجمن دارند از دیگر برنامه‌های انجمن النجاة است.

 انجمن خیریه «النجاه» کویت؛ گامی برای خدمت به بشر

از دیگر فعالیت‌های این انجمن می‌توان به این موارد اشاره کرد: تأسیس مدارس، آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و نظارت بر آن‌ها براساس مقررات رایج در وزارت آموزش و پرورش و وزارت آموزش عالی کشورهای مختلف، ارائه کمک‌های مالی به دانش‌آموزان پس از بررسی وضعیت خانوادگی و اجتماعی و اثبات عدم تمکن مالی آن‌ها، تشویق به انجام پژوهش‌های تربیتی، اجتماعی و اسلامی، تأسیس کمیته‌های زکات و صدقات برای ارائه کمک و خدمات به نیازمندان و زنان بی‌سرپرست و سالخورده، راه‌اندازی دارالایتام و سرای نیازمندان و مراقبت از آن‌ها و ارسال کمک برای نیازمندان.

انجمن خیریه «النجاه» کویت؛ گامی برای خدمت به بشر

النجاة همچنین طرح‌هایی در زمینه پرورش جوانان نخبه، آگاه، ماهر، مبتکر و خلاق اجرا می‌کند و حمایت از طرح‌های توسعه پایدار، کمک به بهبود شرایط مردم در جوامع فقیر، کاهش‌ رنج‌های ایتام، نیازمندان، زنان بی‌سرپرست و بیماران، ترویج پیام والای اسلام و شیوه اعتدال و میانه‌روی براساس موعظه نیکو، اهتمام به حافظان و فعالان قرآنی، توسعه فضای کار و جذب توانمندی‌های انسانی در اجرای پروژه‌ها و برنامه‌ها از دیگر اولویت‌های این انجمن است.

انجمن خیریه «النجاه» کویت؛ گامی برای خدمت به بشر

 

 پروژه‌ها
انجمن خیریه النجاة چندین پروژه را طی سال‌های فعالیتش تعریف کرده و به صورت سالانه گزارشی مالی از میزان دریافت اموال خیریه و تعداد طرح‌هایی را که انجام داده است ارائه می‌کند. این پروژه‌ها بدین شرح است:

آموزشی
توسعه در سایه بی سوادی و جهل و مهارت ناچیز ممکن نیست. انجمن خیریه النجاة می‌داند که آموزش موجب تقویت توانمندی افراد در تصمیم‌گیری‌های آگاهانه می‌شود که در نهایت رونق و پیشرفت جوامع را به دنبال دارد. طرح‌های آموزشی این انجمن شامل ساخت مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پرورشی، کمک به دانش آموزان، ارائه بورس تحصیلی و برگزاری دوره‌های آموزشی می‌شود.

بهداشتی
این انجمن می‌کوشد در پرداخت هزینه‌های درمانی به بیماران کمک کند و در ساخت بیمارستان و مراکز درمانی، برپایی اردوگاه‌های پزشکی و توزیع دارو میان بیماران و اعزام کاروان‌های بهداشتی به روستاها و محلات مسکونی فقیرنشین فعال است.

اجتماعی
انجمن النجاة در اجرای بسیاری از طرح‌هایی که همبستگی اجتماعی را در بین افراد جامعه تقویت می‌کند سهیم است. از جمله این طرح‌هاست: به فقرا و نیازمندان تا حد امکان برای مقابله با مشکلات زندگی کمک می‌کند و برنامه‌هایی همچون حمایت و سرپرستی از ایتام، ساخت خانه و سرپناه برای فقرا، کمک به خانواده‌های نیازمند و کم‌‌درآمد، توزیع سبدهای غذایی و حفر چاه.

طرح‌های توسعه‌بخش
زندگی با کرامت یکی از مفاهیم اساسی است که النجاة آن را در برابر دیدگان خود قرار می‌دهد و در راستای اجرای طرح‌های توسعه‌بخش یا تولید ابزارهای تولید و کسب‌وکار برای افراد با درآمدهای محدود اقداماتی از جمله تأسیس دامداری، زنبورداری و تأسیس گاوداری را انجام داده است.

فرهنگی
این انجمن علاوه بر پروژه‌های اجتماعی و آموزشی، در تبلیغ و ترویج دین خدا نیز تلاش می‌کند و گسترش فرهنگ میانه‌روی همراه با صلح و بخشش را دنبال و نهادینه می‌کند و ساخت و مرمت مساجد، تأسیس مراکز اسلامی، حمایت از مبلغان و ائمه مساجد، برپایی و حمایت از حلقه‌های آموزش حفظ قرآن، چاپ قرآن و کتاب‌های اسلامی در همین راستا انجام شده است.

امدادرسانی
انجمن به این مسئله که حمایت از پناهندگان و کمک به آن‌ها مسئولیتی مشترک بین همه انسان‌هاست ایمان دارد و به همین دلیل تعدادی برنامه برای تأمین معیشت آن‌ها مهیا کرده که شامل برپایی کمپین‌های امدادرسانی فوری، حمایت از دانش‌آموزان، توزیع سبدهای غذایی و توزیع لباس است.

 انجمن خیریه «النجاه» کویت؛ گامی برای خدمت به بشرفعالیت در بیش از 40 کشور
دامنه پروژه‌ها و فعالیت‌های انجمن خیریه النجاة کویت اکنون به بیش از 40  کشور جهان رسیده است که در این میان می‌توان به کشورهایی همچون مصر، سودان، جیبوتی، یمن، ترکیه، بنگلادش، فیلیپین، اندونزی، سریلانکا، پاکستان، سوریه، اردن، فلسطین، آلبانی، چاد، کوزوو و بوسنی و هرزگوین اشاره کرد.

انجمن خیریه «النجاه» کویت؛ گامی برای خدمت به بشر

 

انتهای پیام

ترجمه گزارش: سعیده بیرجندی

captcha