تلفات تجاوز به یمن 5 برابر برآوردهای قبلی
کد خبر: 3760026
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

تلفات تجاوز به یمن 5 برابر برآوردهای قبلی

گروه بین‌الملل – یک گروه تحقیقاتی مستقل به تازگی اعلام کرده تلفات جنگ یمن از ژانویه 2016 تاکنون پنج برابر بیشتر از چیزی است که قبلا ارزیابی شده بود.

به گزارش ایکنا به نقل از میدل‌ایست آی؛ بنابر یک تحقیق مستقل از سال 2016 تا کنون دست کم 56 هزار یمنی در جریان تجاوز ائتلاف سعوی به این کشور و جنگ داخلی جان خود را از دست داده‌اند.

 به گفته آندرآ کاربونی (Andrea Carboni) محقق و تحلیلگر «پروژه آماری منازعات و رویدادهای نظامی»، این رقم شامل نظامیان و غیرنظامیان یمنی می‌شود که از ژانویه 2016 تا اکتبر 2018 جان باخته‌اند.

این آمار شامل غیرنظامیانی که جان خود را بر اثر بحران‌های انسانی و مشکلات ناشی از آن مانند بیماری‌ها و سوء‌تغذیه از دست داده‌اند نمی‌شود.

به گفته کاربونی، تنها کسانی در این آمار در نظر گرفته شده‌اند که به طور مستقیم بر اثر درگیری‌های مسلحانه یا حملات هوایی نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی  کشته شده‌اند.

ائتلاف تحت رهبری عربستان به ارتکاب جرایم جنگی، همچون بمباران بیمارستان‌ها، اتوبوس‌ها و دیگر تاسیسات شهری در یمن متهم شده است.

پیش از این، روزنامه‌نگاران و فعالان امور انسان‌دوستانه، آمار 10 هزار کشته در یمن را اعلام کرده بودند اما از سال 2016  با وجود تداوم جنگ در این کشور آمار تازه‌ای اعلام نشده بود.

کاربونی می‌گوید: با احتساب 2000 کشته در هر ماه، انتظار می‌رود تلفات انسانی از سال 2015 تا آخر سال جاری میلادی به 70 تا 80 هزار نفر برسد.
 
عربستان سعودی اوایل سال 2015 برای مقابله با جنبش انصارلله (حوثی‌ها) و بازگرداندن متحد خود، رئیس‌جمهور فراری «عبد ربه منصور هادی»، به قدرت، تجاوز وسیعی علیه یمن آغاز کرد که تاکنون ادامه دارد.
 
انتهای پیام
captcha