افزایش ۴۹ درصدی ورود زوار پاکستانی به سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3760078
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱

افزایش ۴۹ درصدی ورود زوار پاکستانی به سیستان‌وبلوچستان

گروه فرهنگی - دبیر ستاد مردمی اربعین استان سیستان‌وبلوچستان گفت: از ۲۵ ذی‌الحجه مصادف با ۱۸ شهریورماه تا روز اربعین، مجموعا ۶۷ هزار و ۹۱۱ زائر پاکستانی از مرز میرجاوه وارد کشورمان شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد افزایش داشته است.

رضا بختیاری، دبیر ستاد مردمی اربعین استان سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: از 25 ذی‌الحجه مصادف با 18 شهریورماه تا روز اربعین، در مجموع 67 هزار و 911 زائر پاکستانی از مرز میرجاوه وارد کشورمان شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 49 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در این مدت تعداد 32 هزار و 617 زائر با 741 دستگاه اتوبوس پاکستانی و 35 هزار و 294 زائر نیز با پای پیاده وارد مرزهای جمهوری اسلامی شدند که از زاهدان با کمک 803 دستگاه اتوبوس ایرانی به غرب کشور منتقل شدند.
دبیر ستاد مردمی اربعین استان اظهار کرد: محل اصلی اسکان زائران، زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان است و هر کاروان به محض ورود، به این زائرسرا منتقل می‌شود تا علاوه بر اسکان موقت، از اطعام با غذای گرم و همچنین خدمات فرهنگی بهره‌مند شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۷۰۰ خادم اربعین به زوار پاکستانی خدمت‌رسانی کردند، افزود: امسال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در سایت ستاد مردمی اربعین استان برای خدمات‌رسانی به زائران پاکستانی نام‌نویسی کردند که ۷۰۰ نفر آنان در اولویت به‌ کارگیری قرار داشتند.
بختیاری بیان کرد: مردم علاوه بر تقدیم نذورات خود به مساجد و پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی، با حضور در موکب‌ها، در خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی امام حسین(ع) نیز مشارکت داشتند؛ همچنین در میان خادمان ایرانی، خادمانی با زبان اردو نیز حضور داشتند که به نیت خدمت به زائران هموطن خود راهی مرز میرجاوه شده بودند.

افزایش 49 درصدی ورود زوار پاکستانی به سیستان‌وبلوچستان

افزایش 49 درصدی ورود زوار پاکستانی به سیستان‌وبلوچستان

انتهای پیام

captcha