پرداختن به ظواهر اربعین موجب غفلت از محتوا نشود
کد خبر: 3760086
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳

پرداختن به ظواهر اربعین موجب غفلت از محتوا نشود

گروه فرهنگی - امام جمعه زاهدان گفت: بزرگداشت عاشورا و اربعین، یک ظاهر و یک باطن دارد؛ نباید پرداختن به ظواهر و مسائل احساسی موجب غفلت ما از محتوا و باطن آن شود و این فرهنگ انسان‌ساز را خالی از محتوا کنیم.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان، شب گذشته، 8 آبان‌ماه در آیین بزرگداشت اربعین که در مسجد جامع برگزار شد، گفت: عاشورا همانند یک دانشگاه انسان‌سازی و کلاس درس فشرده است که به تربیت انسان می‌پردازد؛ کلاس درسی که خروجی آن بزرگمردان و بزرگ‌زنان تاریخ است.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: عاشورا همچون قصیده‌ای بلند است که هرچه شاعران از آن بسرایند تنها گوشه‌ای از ارزش‌های آن را به تصویر می‌کشند.
وی افزود: بزرگداشت عاشورا و اربعین، یک ظاهر و یک باطن دارد؛ نباید پرداختن به ظواهر و مسائل احساسی موجب غفلت ما از محتوا و باطن آن شود و این فرهنگ انسان‌ساز را خالی از محتوا کنیم.
آیت‌الله سلیمانی با اشاره به ادعیه مخصوص ایام عاشورا و اربعین، بیان کرد: خواندن هر روز زیارت عاشورا یکی از مستحبات مؤکد است، اما زیارت اربعین شأن نزول دارد و باید مطابق با همین روز خوانده شود؛ هدف از آن هم تکریم حضرت اباعبدالله و ابراز ارادت به پیشگاه این بزرگوار است.
وی با بیان اینکه در زیارت اربعین ارزش‌های ذاتی امام حسین(ع) گفته شده و بعد از آن هدف شوم طرف مقابل تشریح می‌شود، ادامه داد: امام حسین(ع) با خیرخواهی و فدا کردن خانواده‌اش در راه اسلام، توجیه و عذر را از همه گرفت.
امام جمعه زاهدان اظهار کرد: امام حسین(ع) از دشواری کار آگاه بودند و با آگاهی این مسیر را انتخاب کردند؛ این امام شهید به ما آموخت که برای نجات مردم از ضلالت باید هر سختی را تحمل کرد.

انتهای پیام

captcha