نیم‌درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی اختصاص دارد/ عدم همکاری شهرداری اراک
کد خبر: 3762844
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
بختیاری:

نیم‌درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی اختصاص دارد/ عدم همکاری شهرداری اراک

گروه فرهنگی - فرماندار اراک به موضوع اختصاص نیم درصد درآمد حاصل از شهرداری‌ها به انجمن کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون باید شهرداری‌ها نیم درصد از درآمد خود را به انجمن کتابخانه‌های عمومی اختصاص دهند که متاسفانه شهرداری اراک در اجرای این برنامه تاکنون همراهی و همکاری لازم را انجام نداده است و موضوع کمبود در‌آمد را مطرح می‌کند.

نیم‌درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی اختصاص دارد/ عدم همکاری شهرداری اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حسین بختیاری، فرماندار اراک، صبح یکشنبه 20 آبان‌ماه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اراک که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است و از این جهت باید به کتابخانه‌های عمومی بیش از پیش توجه کرد.
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته تعداد کتابخانه اندک بود و جمعیت بسیاری به سوی کتابخانه‌ها جذب می‌شد اما، اکنون با افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی و گسترش فضای مجازی این فرصت از مردم گرفته شده است.
فرماندار اراک افزود: به منظور حضور هرچه بیشتر مردم به کتابخانه‌ها باید حمیت محله‌ای در کتابخانه عمومی ایجاد کنیم تا اهالی هر محله بتوانند در حین رفت و آمد به کتابخانه محله خود مراجعه کنند. خواسته ما این است که مردم به ویژه نوجوانان و جوانان دقایقی را در کتابخانه‌ها ورود پیدا کنند.
بختیاری به موضوع اختصاص نیم درصد درآمد حاصل از شهرداری‌ها به انجمن کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه خدمات کتابخانه عمومی رایگان است اما کتابخانه‌ها اغلب با مشکل بودجه مواجه هستند و بر اساس مصوبه قانون باید شهرداری‌ها نیم درصد از درآمد خود را به انجمن کتابخانه‌های عمومی اختصاص دهند که متاسفانه شهرداری کلان‌شهر اراک در اجرای این برنامه تاکنون همراهی و همکاری لازم را انجام نداده است و موضوع کمبود در‌آمد را مطرح می‌کند و در مجموع ارتباط تنگاتنگی بین شهرداری و کتابخانه عمومی برقرار نیست.
وی بیان کرد: باید در ارتباط با موضوع نیم درصد درآمد شهرداری‌ها فعال‌تر بود. اگر ما این مساله را پیگیری کنیم شهرداری نیز پیگیر خواهد بود و اگر بی‌توجه باشیم آن‌ها نیز این مساله را به تاخیر می‌اندازند.
فرماندار اراک تاکید کرد: سال‌های گذشته شاهد بودیم که در ارتباط با انجام شدن موضوع‌ نیم‌درصد در‌آمد شهرداری‌ و اختصاص آن برای کتابخانه‌ها براساس قانون در حق شهر اراک اجحاف و این مساله به ضرر مناطق حاشیه شهر مانند کوی ولیعصر(عج)، کوی علی بن ابیطالب(ع)، میقان و ... که نیازمند تاسیس کتابخانه عمومی بودند، شده است.
بختیاری افزود: اگر نیم‌درصد تامین شود سالانه یک و نیم الی دو میلیارد تومان می‌شود که می‌تواند کمبودهای بخش کتابخانه‌های عمومی را جبران کند.
وی به وضعیت کتابخانه عمومی مرکزی اشاره کرد و گفت: با تغییر کاربری این کتابخانه موافق نیستم علمکرد کتابخانه مرکزی استانی است، این کتابخانه مخزن کتاب‌ها و محل نگهداری کتاب‌های مختلف است و اکنون با پیشرفت 40 درصدی همراه است.
به گزارش ایکنا ؛از مصوبات این جلسه تدوین سرفصل‌های هفته کتاب و کتابخوانی از سوی رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان اراک و ارسال آن به فرمانداری است تا برای ادارات شهرستانی ارسال شود، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در روز اول این هفته عضویت برای دانش‌آموزان رایگان و در طول هفته حق عضویت برای تمامی دانش‌آموزان مدارس شهر و روستای اراک نیم‌بها می‌باشد.
با توجه به حضور دستگاه‌های خدمت‌رسان و نگاه مساعدت مثبت آن‌ها مقرر شد جلسه کارشناسی با حضور نمایندگان انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان و دستگاه‌های اجرایی اداره آب و برق شهرستان جهت استفاده از امکانات قانونی برای کاهش هزینه‌های کتابخانه‌های عمومی تشکیل شود.
انتهای پیام

captcha