سوء استفاده از قرآن در ربایش دبیرکل «مؤمنان بدون مرز»
کد خبر: 3762849
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰

سوء استفاده از قرآن در ربایش دبیرکل «مؤمنان بدون مرز»

گروه بین‎الملل ـ نیروهای امنیتی اردن پس از یافتن دبیرکل ربوده شده مؤسسه «مؤمنان بدون مرز»، قرآنی را مشاهده کردند که به عنوان یک شیء منفجره به سر وی بسته شده بود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ «یونس قندیل»، دبیرکل مؤسسه اسلامی «مؤمنان بدون مرز»، جزئیات ربوده شدن و شکنجه خود توسط افراد ناشناس را تشریح کرد و گفت: «ربایندگان پس از تهدید به دلیل کنفرانسی که مؤسسه مؤمنان بدون مرز قصد داشت آن را در شهر امان، پایتخت اردن برگزار کند، اقدام به ربودنم کردند».

وی افزود: «زمانی که در راه برگشت به منزل خود در منطقه «ابوعلیا» شهر امان بودم، فردی که نقاب به چهره داشت با تهدید اسلحه من را متوقف کرد و به منطقه‌ای در «عین غزال» برد».

قندیل تصریح کرد: «فرد رباینده من را وادار کرد همه لباس‌هایم را در آورده و دست‌ها و پاهایم را بست و به دهان من چسب زد تا نتوانم کمک بخواهم. سپس همراهان فرد رباینده که به او کمک می‌کردند چیزی را بر پشت من نوشته و آن را آتش زدند که این کار ساعت‌ها طول کشید. سپس انگشت من را شکسته و زبانم را سوزاندند».

وی در ادامه اظهار کرد: «ربایندگان پیش از آن که من را به همان حال ترک کنند، شیء نامعلومی را به سر من چسبانده و به من گفتند این یک شیء منفجره است و اگر بخواهم آن را از سر خود بردارم، منفجر می‌شود».

بنا بر این گزارش، زمانی که قندیل صبح روز گذشته (19 آبان) توسط نیروهای امنیتی یافت شد، مشخص شد شیء مجهولی که به سر او بسته شده بود، یک قرآن بوده است.

یک منبع مسئول در تحقیقات جنایی اردن این باره اظهار کرد: زمانی که ما قندیل را یافتیم وضعیت سلامت او بسیار بد بود، لذا او را برای درمان به یک بیمارستان منتقل کردیم و تحقیق در ارتباط با هویت ربایندگان همچنان ادامه دارد.

گفتنی است؛ یونس قندیل دبیرکل مؤسسه مؤمنان بدون مرز شب جمعه (18 آبان ماه) توسط افراد ناشناس در امان ربوده و صبح روز شنبه توسط نیروهای امنیتی پیدا شد.

مؤسسه مؤمنان بدون مرز یک مؤسسه پژوهشی است که در سال ۲۰۱۳ میلادی تأسیس شد و مقر آن در شهر «رباط» مراکش قرار دارد. این مؤسسه از شعبه‌ها و دفاتری در برخی کشورهای عربی برخوردار است.

انتهای پیام

captcha