۲۰ درصد درآمد امامزادگان صرف فعالیت‌های فرهنگی می‌شود
کد خبر: 3763117
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

۲۰ درصد درآمد امامزادگان صرف فعالیت‌های فرهنگی می‌شود

گروه فرهنگی ـ معاون اوقاف لرستان با تاکید بر ضرورت توجه به فعالیت‌های فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه، گفت: ۲۰ درصد درآمد امامزادگان صرف فعالیت‌های فرهنگی در خود امامزاده می‌شود.

۲۰ درصد درآمد امامزادگان صرف فعالیت‌های فرهنگی می‌شود

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه لرستان در نشست تخصصی وقف با نخبگان اندیشه‌ورز و مدیران اجرایی استان که به مناسبت هفته وقف در اداره‌کل اوقاف وامور خیریه استان برگزار شد، اظهارکرد: تفاوتی وقف با سایر انفاقات دارد در دائمی بودن و همیشگی بودن وقف است چراکه وقف سنت حسنه ای است که تا ابد ماندگار است.
وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی اوقاف وامور خیریه استان در امام زادگان و بقاع متبرکه، تصریح کرد: فعالیت‌هایی از جمله طرح‌های یاس نبوی و آرامش بهاری توسط اوقاف وامور خیریه در سطح امامزادگان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام عباس‌زاده ضمن تقدیر از زحمات شرکت توزیع نیروی برق در راستای برقرسانی به امامزادگان استان، تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها در انجام کارهای وقف تسریع کردند و هدف اصلی تقدیر از دستگاه‌های است که بیشترین همکاری را با اوقاف وامور خیریه استان داشتند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف وامور خیریه استان به برق‌رسانی امامزاده احمد پاعلم پلدختر اشاره کرد و گفت: توسط شرکت توزیع برق لرستان چند کیلومتر برق رسانی ایجاد شد که خدمت بزرگی به حوزه وقف است.
وی به تعاملات اوقاف وامور خیریه با آموزش و پرورش لرستان اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات قرآن و برنامه احلی من العسل با مشارکت آموزش و پرورش لرستان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام عباس‌زاده به رسیدگی به پرونده‌های حقوقی وقف توسط دادگستری استان اشاره کرد و گفت: پرونده‌هلی مربوط به وقف توسط دادگستری به صورت ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف وامور خیریه لرستان با اشاره اعزام زائر اولی‌ها به کربلا را از دیگر فعالیت‌های اوقاف استان دانست و گفت: در این راستا تاکنون ۱۰۰ نفر زائر اولی به صورت کاملا رایگان و با هزینه اوقاف وامور خیریه استان به کربلا مشرف شدند.

انتهای پیام

captcha