گزینش مسئولان انجمن قاریان و حافظان اندونزی در یک نگاه
کد خبر: 3763299
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴

گزینش مسئولان انجمن قاریان و حافظان اندونزی در یک نگاه

گروه بین‌الملل ـ انجمن قاریان و حافظان اندونزی نهادی مستقل است که مسئولان آن از سوی رئیس سازمان «نهضت العلما» این کشور منصوب می‌شوند.

به گزارش ایکنا؛ نهضت العلما (به انگلیسیNahdat al-Ulama) جنبشی سنت گرا و سنی در اندونزی است که از مکتب فقهی شافعی پیروی می‌کند.

این جنبش در 31 ژانویه 1926 در شهر «سورابایا»؛ مرکز استان «جاوه شرقی» اندونزی در راستای اصلاح طلبی اسلامی تأسیس شد. نهضت العلما بزرگ‌ترین سازمان اسلامی مستقل در جهان بوده که در سال 2003 چهل میلیون عضو داشته‌ است.

انجمن قاریان و حافظان اندونزی یکی از نهادهای تحت حمایت نهضت العلما است که در سال 1951 میلادی تأسیس شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی؛ این انجمن عبارت از اتحادیه قاریان و حافظان قرآن اندونزی و نهادی مستقل است که مسئولیت گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه را بر عهده دارد. «کیایی حاجی سیف‌الله معصوم»، رئیس این انجمن است.

مسئولان این انجمن اخیرا طی مراسمی در تالار اصلی سازمان نهضت العلما از سوی سید عقیل سراج، رئیس این سازمان برای دوره‌ای پنج ساله از سال 2018 تا 2023 منصوب شدند.

عقیل سراج در سخنان خود در این مراسم اظهار کرد: انجمن قاریان و حافظان، نهادی مستقل است که مسئولیت توسعه و ترویج قرآن کریم در جامعه را بر عهده دارد.

وی افزود: این انجمن باید به سازمانی مفیدتر و با کیفیت‌تر تبدیل شده و در مسیر پرورش جامعه اسلامی تلاش بیشتری انجام دهد.

«کیایی حاجی احسِن سخا محمد»، رئیس هیأت علمی انجمن قاریان و حافظان اندونزی نیز در این مراسم به مسئولان یادآوری کرد که انجمن باید پاسخگویی برای مشکلات مردم در مسائل قرآنی و اسلامی باشد و در این زمینه تلاش کند.

انتهای پیام

captcha