تعطیلی سراسری غزه در واکنش به حملات اسرائیل
کد خبر: 3763447
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
آخرین اخبار از تحولات فلسطین؛

تعطیلی سراسری غزه در واکنش به حملات اسرائیل

گروه بین‌الملل ـ در پی تداوم حملات اسرائیل به نوار غزه، تمامی مؤسسات و نهادهای دولتی و خصوصی، مدارس و دانشگاه‎های سراسر نوار غزه امروز تعطیل شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری مطبوعات فلسطین؛ دفتر اطلاع‌‌رسانی دولتی غزه صبح امروز (22 آبان) از تعطیلی  تمامی مراکز و وزارت‌خانه‎ها در غزه به استثناء مراکز درمانی و خدمات عمومی به دلیل تداوم حملات رژیم صهیونیستی خبرداد.

همچنین، زیاد ثابت، معاون وزارت آموزش و پرورش  فلسطین در غزه در این باره اعلام کر که همه مدارس دولتی با هدف مراقبت از جان دانش‌‌آموزان امروز تعطیل است. آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی(آنروا) نیز اعلام کرد که همه مدارس وابسته به این آژانس امروز تعطیل است.

دانشگاه‎های اسلامی، الاقصی، الازهر و فلسطین نیز از تعطیلی و به تأخیر افتادن امتحانات میان ترم خبر دادند.

گفتنی است؛ باریکه غزه شامگاه دوشنبه شاهد حملات و تجاوزات گسترده رژیم صهیونیستی بود و طی آن جنگنده‌های اسرائیلی با شلیک ده‌ها موشک مناطق مسکونی در غزه را هدف حملات خود قرار دادند که این حملات با واکنش گروه‌های مقاومت رو به رو شد.

هواپیماهای اسرائیلی همچنین ساختمان شبکه ماهواره‎ای الاقصی در غرب شهر غزه را به طور کامل با خاک یکسان کردند.

در همین رابطه، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، رایزنی‌های گسترده‌ای را برای پایان دادن به حملات اسرائیل به نوار غزه انجام داده و خواستار دخالت جامعه بین‌الملل برای پایان دادن به این حملات شد.

از سوی دیگر، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزاد‌ی‌بخش فلسطین، در اظهاراتی مطبوعاتی، اسرائیل را مسئول همه حملات مداوم به نوار غزه خواند.

واکنش روسیه

روسیه نیز دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای، عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه را تحریک‌آمیز خواند و تل آویو را مسئول ناآرامی‌های اخیر در منطقه دانست.

وزارت امورخارجه روسیه در این بیانیه با ابراز نگرانی شدید از افزایش تنش‌ها میان ساکنان نوار غزه و اسرائیل، از طرف‌های درگیر خواست که فورا به آتش بس در این منطقه تن بدهند.

 اردن
 
دولت اردن نیز در واکنش به جنگ‌افروزی جدید اسرائیل، خواستار اقدام فوری برای توقف حملات بی‌امان رژیم تل آویو به نوار غزه شد.دولت اردن نیز در واکنش به جنگ‌افروزی جدید اسرائیل، خواستار اقدام فوری برای توقف حملات بی‌امان رژیم تل آویو به نوار غزه شد.

«جمانه غنیمات»، وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی رسمی دولت امان با هشدار نسبت به خطرآفرین بودن تشدید تنش ها در نوار غزه، بر اهمیت توقف عملیات خصمانه و لزوم خویشتن داری و اتخاذ اقدامات عملی برای پایان دادن به مشکلات بشردوستانه مردم نوار غزه تاکید کرد.
 
آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز بدون این که اقدامات اسرائیل در تجاوز به غزه را محکوم کند، خواستار خویشتنداری تمامی طرف‌ها در نوار غزه شد.
 
حزب‌‌الله لبنان
 
حزب الله لبنان نیز با صدور بیانیه ای پاسخ موشکی شب گذشته مقاومت در غزه علیه رژیم صهیونیستی را ستود و آن را شجاعانه و نشانگر اراده و پایبندی ملت فلسطین در دفاع از سرزمین خود دانست.

در این بیانیه که دوشنبه شب منتشر شد، آمده؛ ملت شجاع فلسطین قادر به سدکردن تجاوزات دشمن و ناکام کردن توطئه های آن است. حزب الله تاکید کرد که رزمندگان فلسطین در رویارویی قهرمانانه خود با سربازان اشغالگر در خان یونس چنان درسی به دشمن دادند که قبل از هر تجاوزی به دقت فکر کند.

حزب الله بیداری مقاومت فلسطین و سد کردن حملات نظامیان اشغالگر و کشته و زخمی کردن آنها را ستود و تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه و عملیات ترور یکی از رهبران مقاومت را محکوم کرد.
 
در پی اصابت موشک نیروهای مقاومت به یک ساختمان در شهر عسقلان در جنوب سرزمین‌های اشغالی 2 اسرائیلی کشته شدند، این در حالی است که رسانه‌های عربی نیز از شهادت سه فلسطینی در حملات پیاپی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه خبر داده‌اند، در حالی که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرده که طی ساعات آینده، این رژیم حملات خود به نوار غزه را تشدید خواهد کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطینی اعلام کردند اتوبوس حامل نظامیان رژیم صهیونیستی را با موشک کورنت در شمال نوار غزه هدف قرار داده‌اند.
 انتهای پیام
captcha