وقف یکی از مهم‌ترین راه‌های حمایت از منابع طبیعی است
کد خبر: 3764188
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرلنگه :

وقف یکی از مهم‌ترین راه‌های حمایت از منابع طبیعی است

گروه فرهنگی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرلنگه گفت: وقف یکی از مهم‌ترین و بهترین راه‌های حمایت از منابع طبیعی است.

وقف یکی از مهم‌ترین و بهترین راه‌های حمایت از منابع طبیعی است

به گزارش ایکنا از هرمزگان، احمد قباد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرلنگه در دیدار با رئیس منابع طبیعی این شهرستان در روز چهارشنبه ۲۳ آبان ماه اظهار کرد: فرهنگ وقف باید به ارتقای شاخص‌های زیست‌محیطی و حفاظت از منابع طبیعی منجر شود.
وی با اشاره به اینکه نهاد وقف یکی از کارآمدترین مشارکت‌های داوطلبانه مردمی است اضافه کرد: وقف از ویژگی استمرار و دوام برخوردار است که نسل‌های آینده را نیز شامل می‌شود و منابع زیست‌محیطی را برای آنان حفظ می‌کند و این امر بیانگر نمونه‌ای از پویایی برنامه‌های اسلامی است.
رئیس اداره منابع طبیعی بندرلنگه با اشاره به اینکه یکی از بهترین راهکار‌ها برای بهبود شاخص‌های زیست‌محیطی و منابع طبیعی استفاده از وقف است، ادامه داد: اگر وقف در مسیر بهبود و صیانت از منابع خدادادی قرار گیرد، فعالیت‌های متعددی در این زمینه انجام خواهد شد.
رئیس اداره منابع طبیعی بندرلنگه تصریح کرد: اگر بخشی از موقوفات در مسیر صیانت از منابع طبیعی قرارگرفته و امکان بهره‌برداری از آن به وجود آید، می‌توان ضمن ایجاد مشارکت مردمی، به آینده حفظ منابع طبیعی امیدوار بود.
این مقام مسئول با بیان اینکه وقف یکی از مهم‌ترین و بهترین راه‌های حمایت از منابع طبیعی است، اضافه کرد: بر همین اساس لازم است تا با فرهنگ‌سازی، آموزش، تبلیغات در رسانه‌های جمعی در جهت ارتقاء فرهنگ و آگاهی عموم، نقش وقف در حفاظت از منابع طبیعی تبیین شود.
وی بیان کرد: بر اساس قانون منابع ملی در هر جا هویتش ثابت شود امکان وقف ندارد، چراکه زمین یا ملکی وقف می‌شود که مالکیت شخصی داشته باشد نه اینکه جزو اراضی ملی یا منابع طبیعی محسوب شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرلنگه در پایان با اشاره به اینکه یکی از بهترین راهکار‌ها برای بهبود شاخص‌های زیست‌محیطی و منابع طبیعی استفاده از وقف است، گفت: اگر وقف در مسیر بهبود و صیانت از منابع خدادادی قرار گیرد، تأثیرگذاری آن بهتر خواهد شد.
انتهای پیام

captcha