برنامه‌های هفته کتاب در آذربایجان‌شرقی اعلام شد
کد خبر: 3764362
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸

برنامه‌های هفته کتاب در آذربایجان‌شرقی اعلام شد

گروه فرهنگی ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی از برگزاری ۱۳۱ نشست کتاب‌خوان در ایام هفته کتاب خبر داد و گفت: ۸۸ نشست کتابخوان کتابخانه‌ای، ۴۲ نشست کتابخوان مدرسه‌ای و یک نشست کتاب‌خوان اختصاصی نابینایان در استان برگزار خواهد شد.

برنامه‌های هفته کتاب در آذربایجان شرقی اعلام شد

شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از برگزاری ۱۳۱ نشست کتاب‌خوان در ایام هفته کتاب خبر داد و گفت: ۸۸ نشست کتابخوان کتابخانه‌ای، ۴۲ نشست کتابخوان مدرسه‌ای و یک نشست کتاب‌خوان اختصاصی نابینایان استان برگزار خواهد شد.

وی هدف این نشست‌ها را به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب دانست و افزود: این جلسه در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد.

خدایی برگزاری هشت جلسه رونمایی و نقد و بررسی کتاب را از جمله برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی در هفته کتاب عنوان کرد و افزود: از جمله این جلسات می‌توان به جلسه رونمایی و نقد و بررسی کتاب «از کتاب رهایی نداریم» نوشته اومبرتو اکو و ژان کلود کریر و ترجمه مهستی بحرینی با حضور مسئولان و مدیران استانی و جمعی از علاقمندان کتاب و کتابخوانی، نقد و بررسی کتاب «دانشنامه آبادی‌های میانه» تالیف محمد صادق نائبی در شهرستان میانه و رونمایی و نقد کتاب «دیوان شعر فارسی و ترکی» اثر علی عالیفر در شهرستان شبستر اشاره کرد.

وی برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان‌شرقی به میزبانی اداره‌کل کتابخانه های عمومی، افتتاح کتابخانه شهید محمدرضا فخیمی هریس و بازگشایی کتابخانه حاج حسین واعظ حسینی خاروانا در شهرستان ورزقان، برگزاری هشت مسابقه کتابخوانی در سطح شهرستان های استان، برگزاری جلسات قصه گویی، نقاشی و بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها را از جمله سایر برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی برای گرامیداشت هفته کتاب و روز کتاب، کتاب خوانی و کتابدار برشمرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی همچنین اجرای طرح «کتاب تلفنی» توسط کتابخانه نور باسمنج در شهرستان تبریز، اجرای «جام باشگاه‌های کتابخوانی» در بخش‌های کودک کتابخانه‌های برگزیده استان، اجرای طرح «با هم بخوانیم» در کتابخانه‌های ولایت شهرستان هوراند و حسین بن علی (ع) تیمورلو شهرستان آذرشهر و حضور کتابداران استان در مدارس جهت تبلیغ و ترویج فعالیت های کتابخوانی را از جمله برنامه های نوآورانه کتابخانه ها در سال۹۷ اعلام کرد.

خدایی افزود: با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای از آغاز سال ۱۳۹۷، در برگزاری برنامه‌های فرهنگی مانند هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و همچنین برطرف کردن نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری کتابخانه ها تلاش حداکثری همکاران بر این بوده است که از ظرفیت خیرین استفاده شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: ۱۱۲ کتابخانه نهادی و ۳۱ کتابخانه مشارکتی در سطح استان فعال است که با مجموعه‌ای بالغ بر دو میلیون و ۳۶۰ هزار نسخه کتاب در حال ارائه خدمات به استفاده کنندگان هستند.

انتهای پیام

captcha