ششمین دوره جشنواره «الحافظون» امروز پایان خواهد یافت + عکس
کد خبر: 3764390
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
با رقابت شرکت‌کنندگان رشته حفظ کل قرآن؛

ششمین دوره جشنواره «الحافظون» امروز پایان خواهد یافت + عکس

گروه مسابقات ــ در آخرین روز از رقابت‌های ششمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون، شرکت‌کنندگان رشته حفظ کل قرآن در گروه سنی بالای 17 سال رقابت خود را برگزار می‌کنند.

به گزارش ایکنا؛ مرحله نهایی ششمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون، از روز ۱۹ آبان‌ماه آغاز شده و پس از یک هفته رقابت امروز 25 آبان ماه به کار خود پایان می‌دهد.
در روز آخر این مسابقات که از صبح امروز جمعه آغاز شده است، شرکت‌کنندگان رشته حفظ کل قرآن در گروه سنی بالای 17 سال در دو بخش بانوان و آقایان رقابت خود را به صورت مجزا برگزار می‌کنند و تا پایان وقت امروز این رقابت‌ها پایان خواهد یافت.
همچنین روز گذشته نیز رقابت‌های رشته حفظ کل قرآن در گروه سنی 8 تا 16 سال در دو نوبت صبح و بعدازظهر و در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.
این مسابقات طی روزهای گذشته در گروه‌های سنی تا هفت سال، 8 تا 16 سال و 17 سال به بالا و در رشته‌هایی همچون، حفظ یک جزء، حفظ سه جزء و حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار شده است. برگزیدگان طی مراسمی که روز سه‌شنبه، ۲۹ آبان‌ماه در حسینیه فاطمه‌الزهرا(س) سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران برگزار می‌شود، معرفی و تجلیل می‌شوند.
مرحله نهایی ششمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون با حضور نفرات اول رشته‌ها و مقاطع مختلف مرحله ناحیه‌ای برگزار شد. با این احتساب در تمامی مقاطع سنی و در تمامی گروه‌ها مجموعاً ۳۵۰ نفر به مرحله نهایی راه یافتند.
جشنواره قرآنی الحافظون که تاکنون پنج دوره آن برپا شده و ششمین دوره آن نیز در حال برگزاری است، تنها در رشته حفظ قرآن برگزار می‌شود. این مسابقات در مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم بسیج تهران بزرگ واقع در سی متری نیروی هوایی، میدان امامت، خیابان امامت، خیابان قاسم‌زاده و به همت سازمان قرآن وعترت بسیج تهران بزرگ برپا شده است.

captcha