تشریح محورهای جشنواره «بهار شهادت» عراق
کد خبر: 3765267
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

تشریح محورهای جشنواره «بهار شهادت» عراق

گروه بین‌الملل ـ محورهای مسابقه پژوهشی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «بهار شهادت» عراق از سوی کمیته برگزارکننده این جشنواره اعلام شد.

به گزارش ایکنا به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی کفیل؛ کمیته برگزارکننده پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «بهار شهادت» همزمان با فراررسیدن سالروز میلاد پیامبر اسلام، محورهای مسابقه پژوهشی این جشنواره را اعلام کرد.

اصلاح حاکم و حکومت بر اساس نامه امام حسین(ع) به اهل کوفه، مفهوم اصلاح در گفتان امام حسین‌ ازنظریه تا اجرا، آثار منبر حسینی در شکل‌گیری ارزش‌های اخلاقی و اصلاح جامعه و رسانه‌های هدفمند، اثر عوامل ارثی و آموزشی در ایجاد الگویی مانند حضرت عباس، موضوعیت فهم نص دینی در مقابله با انحراف فکری در سایه دستاورهای عاشورا، احکام و مبانی فقه اصلاح، ارزش‌های والای دعای عرفه، روابط خانوادگی و تجلیات انسانی آن در مکتب عاشورا، اثر برپایی شعائر حسینی در رشد ارزش‌های اخلاقی و اعتقادی، اثر تزکیه نفس در نشر ارزش‌های اصلاح ..امام سجاد(ع) به‌عنوان نمونه، مقبولیت در کلام امام حسین (ع) ....« من بهتر و وفادرتر از یاران خودم ندیدم» از جمله محورهای این مسابقه است.

کمیته برگزاری این مسابقه همچنین شروطی را برای پذیرش پژوهش‌های ارسال شده ذکر کرد که این شروط به شرح زیر است.

پژوهش نباید پیش از این منتشر شده باشد، براساس شیوه علمی نگاشته شده باشد، کمتر از 20 صفحه و بیش از 30 صفحه نبوده و با سایز خط 14 و فونت (Arabic simplified) تایپ شده باشد، دارای چکیده 300 واژه‌ای باشد، هر پژوهشی خارج از محورهای ذکر شده و مقالات فاقد مشخصات پژوهشگر رد خواهد شد.

لازم است، تمامی پژوهش‌ها به همراه چکیده، عکس و مشخصات پژوهشگر، شماره تماس و ایمیل باید به پست الکترونیک جشنواره بین‌المللی «بهار شهادت» به آدرس  rabee@alkafeel.net ارسال شود. آخرین فرصت برای ارسال پژوهش‌ها اول ماه رجب مصادف با 17 اسفندماه خواهد بود.

کمیته برگزارکننده مسابقه پژوهشی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی بهار شهادت همچنین اعلام کرد: به نفر نخست این مسابقه یک میلیون و پانصد هزار دینار عراقی، به نفر دوم یک میلیون دینار و به نفر سوم 75 هزار دینار عراقی به عنوان جایزه اهدا خواهد شد.

گفتنی است؛ پانزدهمین جشنواره بین‌المللی بهار شهادت با شعار «امام حسین(ع) چراغ امت‌ها و اصلاح‌گر ارزش‌ها» به همت آستان‌های حسینی و عباسی در روزهای نخست ماه شعبان در شهر کربلا برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha