آموزش ۷۵ قرآن‌آموز در خانه «میر رسول» تبریز
کد خبر: 3765634
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰

آموزش ۷۵ قرآن‌آموز در خانه «میر رسول» تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر خانه قرآن «میر رسول» تبریز، با بیان اینکه ۷۵ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و تفسیر از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

آموزش 75 قرآن آموز در خانه «میر رسول» تبریز

لعيا پوررضایی، مدیر خانه قرآن «میر رسول» تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 75 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و تفسیر از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.
وی افزود: قرآن شامل سخنان فراگیر و پرمحتوی است؛ چرا که قرآن در هر موضوعی از موضوع‌ های مربوط به هدایت انسان در بردارنده کلیات و ضوابط مربوط به آن موضوع است که از آن می‌توان مطالب زیادی را استخراج کرد و احتمال دارد که منظور از جوامع الکلم بودن قرآن، جامعیت قرآن برای همه طبقات انسان‌ها از صاحبان دانش و مردم عادی باشد، یعنی هر کسی به حسب کمال و ضعف ادراک خود و درجه ای که از علم دارد می تواند از آن استفاده بکند.
وی به پایه‌های سنی قرآن آموزان این خانه قرآن اشاره کرد و افزود: قرآن آموزان در پایه‌های سنی جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
پوررضایی، ادامه داد: هدف خداوند متعال از نزول قرآن بر خاتم انبیا محمد(ص) هدایت بشر و رسیدن به سعادت ابدی است. رسیدن به سعادت با خواندن و عمل کردن به قرآن کریم حاصل می شود.
مدیر خانه قرآن شهری میر رسول تبریز، ضمن بازگو نمودن عجایب پایان ناپذیر قرآن یادآور شد: چون موضوع قرآن كلام خداوند است و سرچشمه تمام حكمت‌ها در آن است. ماجرای پيشينيان و هرچه از عمر قرآن هم می‌گذرد، كهنه نخواهد شد و عجايب آن پايان ناپذير است.
وی با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) افزود: پیغمبر(ص) می‌فرمایند: قرآن سفره خداست، پس تا می‌توانید از میهمانی او فرا گیرید، آن نور روشن و درمان سودمند است، آن را فرا گیرید؛ چرا که خدا با آموختن آن به شما شرافت می بخشد.
پوررضایی، قرآن را سراسر نورانیت و معنویت دانست و تاکید کرد: قرآن کلام الهی و سراسر نورانیت و معنویت است و نه تنها تلاوت ظاهری و سطحی آن دارای ثواب و فضیلت است بلکه صرف نگاه کردن به آن نیز دارای ثواب و پاداش و نورانیت است، البته تلاوت همراه با تامل و تفکر و تدبر و اندیشه در آیات الهی دارای ارزش و آثار و ثواب بالاتر و عالی تَری است و انسان را به درجه والایی از معنویت و قدس می‌رساند.

انتهای پیام

captcha