ضرورت مطالعه مفهوم آیات و تأثیر آن بر حفظ قرآن
کد خبر: 3765786
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
حافظ و قاری روشندل کشورمان تأکید کرد:

ضرورت مطالعه مفهوم آیات و تأثیر آن بر حفظ قرآن

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ در پنجاه و دومین جلسه هفتگی حفظ و قرائت مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) احمد دباغ، بیان شد که یکی از مهم‌ترین مراحل حفظ آیات نورانی کلام وحی، تأمل بر مفهوم آیات است.

به گزارش ایکنا؛ پنجاه و دومین جلسه هفتگی حفظ و قرائت احمد دباغ، حافظ روشندل کشورمان و هادی خانی، از قاریان حرم مطهر حضرت معصومه(س)،  28 آبان‌ماه به همت واحد مرکزی مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) قم برگزار شد.
احمد دباغ، قاری و حافظ روشندل کشورمان طی این جلسه ضمن تأکید بر حفظ کردن آیات قرآن به طور صحیح، اظهار کرد: صحیح‌خوانی و روان‌خوانی آیات با استماع به ترتیل قرآن، مطالعه مفهوم آیه و تأثیر آن بر حفظ قرآن، حفظ آیه‌ها منظم و با کیفیت، ارائه محفوظات به دوستان، نزدیکان یا والدین سپس حضور در جلسه حفظ و تحویل به استاد حفظ از جمله مراحل حفظ کردن آیات قرآن است.
در ادامه حجت‌الاسلام ابوالفضل حکیمی، مدیر مؤسسه کریمه با یادآوری سالروز ازدواج آسمانی پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه کبری(س) با استناد به سوره قلم، آیه ۴، «وَ إنّکَ لَعَلَی خُلُقٍ عَظِیمٍ» و سوره آل‌عمران آیه ۱۵۹، «...وَ لَو کُنت فَظًّا غَلِیظ القَلب لَانفَضُّوا مِن حَولِک...»؛ ویژگی‌های رسول خدا را بسیار درس‌آموز برشمرد.
وی ادامه داد: امروزه جامعه بشری نیازمند الگوپذیری از اخلاق والای رسول خدا(ص) است که طبق کلام وحی اخلاق نبوی در بالاترین درجه قرار دارد و اگر بخواهیم زندگی ما رنگ و بوی اخلاق پیامبر رحمت(ص) را داشته باشد، باید همگی با محبت و صمیمیت و احترام به یکدیگر و بدون کینه‌توزی زمینه رشد و تعالی خود و خانواده را فراهم کنیم.
حکیمی بیان کرد: طبق آیه ۲۹ سوره فتح، «مُحَمَّدٌ رَسُولُ الله وَالَّذینَ مَعَهُ أشِدَّاءُ عَلَی الکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَینَهُم.....» مقابله با دشمنان و سرسختی در برابر آنان است که از دیگر ویژگی‌های مهم پیروان رسول خدا(ص) است.
انتهای پیام

captcha