قدس محور جهان اسلام است
کد خبر: 3766688
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

قدس محور جهان اسلام است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: قدس محور جهان اسلام و محور وحدت امت اسلامی است و تهدیدات و تحریم های آمریکا علیه به ایران دلیل حمایت ایران از مسئله قدس است، و اشغالگری قدس به معنای اشغالگری اعتقادات اسلامیست.

به گزارش ایکنا؛ شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان در جریان سخنرانی خود در کنفرانس وحدت اسلامی با تبریک هفته وحدت و قدرانی از اقدامات ایران گفت: اشغالگری قدس اشغال اعتقادات اسلامی و افکار است و اسرائیل به دنبال گسترش فساد  در فلسطین است. اسرائیل به کمک بعضی از حکومتهای منطقه ای به دنبال ایجاد زمینه ای است تا پیشرفت جهان اسلام را متوقف کرده و کشورهای مسلمان تسلیم اسرائیل شوند. برای همین در تلاش است تا اصول اسلامی را از بین ببرد و ما شاهد هم فکری اسرائیل با مستبدان منطقه ای هستیم.
 
در همین راستا آمریکا از اسرائیل به عنوان بخشی از پروژه منطقه ای حمایت می‌کند عربستان و اسرائیل و آمریکا با همکاری یکدیگر در تلاشند تا این پروژه را علیه امت اسلامی عملی کنند.
 
نعیم قاسم در ادامه افزود: قدس محور جهان اسلام است؛ بنابراین امت اسلامی باید گرد هم آمده و در حمایت از آن متحد باشیم، وحدت و اتحاد در مقابل اسرائیل فداکاری جانی و مالی بشمار میرود، وحدت این است که کنار هم باشیم و در مقایل فتنه و دسیسه بین المللی مقاومت کنیم.

ایران سمبل مقاومت در منطقه است که معادلات منطقه را تغییر داد و تهدیدات آمریکا و تحریم های آن علیه ایران کار به جایی نبرد و خاورمیانه جدید شکل نگرفت، همه این این تهدیدات علیه ایران به دلیل حمایت ایران از مقاومت و پیشرفت ایران در زمینه های مختلف سرچشمه می گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: این کنفرانس در این برهه نشان دهنده اهمیت مسئله فلسطین در جهان اسلام است این کنفرانس نه تنها وحدت بین شیعه و سنی بلکه وحدت برای آزادی قدس است. وحدت این است که در کنار مردم بحرین، سوریه، عراق و یمن باشی و آنها را از دست آمریکا و ائتلاف متجاوز سعودی نجات دهی. بنابراین وحدت داروی همه بیماری های جهان اسلام است و همه ما باید در مسئله قدس همدل و متحد باشیم. 
سيد حسین حسینی
انتهای پیام
captcha