جنایات جدید بوکوحرام در نیجریه
کد خبر: 3767376
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

جنایات جدید بوکوحرام در نیجریه

گروه بین‌الملل ـ عناصر وابسته به گروه تروريستي بوکوحرام با حمله به یک زمین کشاورزی در نزدیکی شهر «مایدوگوری» واقع در شمال شرق نیجریه چهار کشاورز را به قتل رساندند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المسیرة؛ کسانی که از این حمله نجات یافتند در این باره تصریح کردند: ده‌ها تن از افراد منتسب به یکی از شاخه‌های بوکوحرام به رهبری ابوبکر شکوی به کشاورزانی که در زمین‌های کشاورزی منطقه «جیداری پولو» مشغول کار بودند، حمله کرده و تعدادی را کشته و یکی را به شدت مجروح کردند.

مالا اومارا یکی از کشاورزان نجات یافته در این باره گفت: زمانی که ما در مزرعه بودیم تعداد زیادی از این افراد آمدند و در حالی که همه فرار می کردند، شش تن از ما را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: آنها چهار نفر را در برابر چشمان من با ساطور کشته و یکی را به شدت مجروح کردند.

گفتنی است؛ شبه‌نظامیان بوکوحرام در سال‌های اخیر حملات خود به کشاورزان و چوب‌برها در مناطق سرشار از ثروت‎های طبیعی افزایش داده که این حملات با هدف خالی کردن این مناطق از ساکنان اصلی و در راستای خدمت به قدرت‎های بزرگی که به ثروت‌های این مناطق چشم دوخته‌اند، انجام می‌گیرد.

هفته گذشته نیز در حمله عناصر وابسته به بوکوحرام به روستای مامانتی در نزدیکی شهر مایدوگوری 9 کشاورز کشته و 12 تن ربوده شدند.

انتهای پیام

captcha