توزیع بودجه فرهنگی به ویژه در بخش قرآن عادلانه نیست
کد خبر: 3767537
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

توزیع بودجه فرهنگی به ویژه در بخش قرآن عادلانه نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون قرآن و عترت استان کرمانشاه با اشاره به توزیع ناعادلانه بودجه‌های فرهنگی به‌ویژه در بخش قرآنی، گفت: وضعیت قرآنی کشور بسیار مهجور است و این امر با از بین رفتن معاونت قرآنی در وزارت ارشاد و تبدیل آن به گروه قرآنی به ویژه در ادارت کل ارشاد اسلامی تشدید شده چراکه پیگیری و حمایت از مؤسسات و فعالیت‌های قرآنی با اشکال روبه‌رو شده است.

توزیع بودجه فرهنگی به ویژه در بخش قرآن عادلانه نیست

محسن کرمیان، معاون قرآن و عترت استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به وضعیت قرآنی کشور و بودجه‌های فرهنگی به‌ویژه در این بخش، گفت: وضعیت قرآنی بسیار مهجور است و با از بین رفتن معاونت قرآنی و تبدیل آن به گروه قرآنی در استان‌ها این مسئله تشدید شده به ویژه در ادارات کل تقریباً پیگیری وضعیت حمایت از مؤسسات و فعالیت‌های قرآنی مشکل‌تر شده و دارای پرسه‌ای طولانی‌تر شده است.
وی افزود: همانگونه که می‌دانید بودجه فرهنگی اختصاص یافته به دستگاه‌های فرهنگی در کشور از طریق وزارتی و استانی تأمین می‌شود و باتوجه به تعدد دستگاه‌های متولی امر فرهنگ این بودجه به شکل تقسیم شده به ادارات تخصیص می‌یابد و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها از نظر مردم که متولی اصلی فرهنگ جامعه هستند بخش بسیار اندکی از این بودجه‌ها را دریافت می‌کنند.
معاون قرآن و عترت استان کرمانشاه اظهار کرد: همچنین نبود معاونت قرآن برای پیگیری دریافت بودجه در بخش قرآنی تبدیل به مشکل شده است و با توجه به موازی‌کاری، بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار ناچیز نمود پیدا می‌کند.
کرمیان گفت: یقینا مسأله فوق در مباحث قرآنی تأثیرگذار است تا جایی که اکثر ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها بدون حمایت بودجه‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قادر به برگزاری برنامه‌های کلان قرآنی نیستند.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر کمک هزینه فعالیت‌های قرآنی از طریق شورای توسعه فعالیت‌های قرآن و عترت کشور به شورای توسعه قرآنی استان‌ها تقریبا قطع شده و این موضوع نیز دست معاونت‌های قرآنی استان‌ها را از حمایت مؤسسات قرآنی خالی گذاشته است.
معاون قرآن و عترت استان کرمانشاه در پایان اظهار کرد: به نظر می‌رسد مسئولان امر خصوصاً وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین قرآن و عترت و نیز استانداران باید تدابیر ویژه‌ای درخصوص حوزه قرآنی در نظر داشته باشند چرا که مشکلات بودجه‌ای و ... مانع حمایت معاونت قرآن و عترت استان‌ها از مؤسسات قرآنی استان‌ها شده است.
انتهای پیام

captcha