انتشار اخبار غیررسمی از جلسه مهم شورای توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3767653
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹

انتشار اخبار غیررسمی از جلسه مهم شورای توسعه فرهنگ قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ چهل‌ و دومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی روز گذشته برگزار و درباره ادامه فعالیت هیئت رسیدگی به امور مؤسسات تصمیم‌گیری شد. البته هنوز مصوبات آن به صورت رسمی اعلام نشده است.

انحلال هیئت رسیدگی به امور موسسات قرآنی

به گزارش ایکنا؛ چهل‌ و دومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی روز گذشته، ششم آذرماه، با حضور اعضای این جلسه و به منظور بررسی مهم‌ترین مسائل روز فعالیت‌های قرآنی کشور به صورت فوق‌العاده برگزار شد. جلسه‌ای بدون حضور اصحاب رسانه که تاکنون با پیگیری‌های فراوان هنوز هیچ خبر رسمی از آن منتشر نشده است.

با برقراری تماس تلفنی با دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی وی حاضر به ارائه مصوبات جلسه نشد و آن را منوط به انتشار رسمی آن از سوی دبیرخانه این شورا اعلام کرد.
اخبار غیررسمی حاکی است که یکی از مهم‌ترین دستورکارهای جلسه روز گذشته بحث و بررسی درباره ادغام دو اتحادیه‌ قرآنی کشور به ویژه حضور یا غیبت معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هیئت رسیدگی به امور موسسات قرآنی بود؛ موضوعی که در ماه‌های اخیر این وزارتخانه شبهاتی حقوقی به آن وارد کرده بود.
اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی موارد و شبهات حقوقی به این هیئت را وارد دانسته است و لذا از روز هفتم آذرماه فعالیت هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی لغو و فرایند صدور مجوز و حمایت از مؤسسات قرآنی به زمان قبل از تشکیل این هیئت بازمی‌گردد.
تا قبل از شکل‌گیری هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی از اواخر سال 93، فرایند صدور مجوز مؤسسات قرآنی به صورت مجزا از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی انجام می‌شد. با تشکیل این هیئت که یکی از مقدمات ادغام دو اتحادیه قرآنی نیز بود، فرایند صدور مجوز تغییر کرد و از طریق این هیئت انجام شد. هیئت رسیدگی به امور مؤسسات تاکنون بیش از 80 جلسه برگزار کرده است.

در جدیدترین ابلاغیه دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به تاریخ 21 آبان 97 نیز خطاب به رؤسای هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی، هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی و نماینده کمیته پیگیری ادغام اتحادیه مؤسسات آمده است: «به منظور جلوگیری از هدر رفتن دستاوردهای فعلی که با دشواری به دست آمده است، دستور فرمایید فعالیت آن مجموعه در چارچوب قانون و مصوبات هیئت رسیدگی به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت دنبال شده و از برگزاری مجمع عمومی بدون نظر هیئت اجتناب گردد.»
براساس گزارش ایکنا جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید روز 12 آبان‌ماه برگزار می‌شد که به علت غیبت اعضای این شورا در موعد مقرر، چهل و دومین جلسه شورا به صورت فوق‌العاده و در روز ششم آذرماه برگزار شد.

انتهای پیام

captcha