کارشکنی آمریکا در قطعنامه بشردوستانه برای یمن
کد خبر: 3767683
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

کارشکنی آمریکا در قطعنامه بشردوستانه برای یمن

گروه بین‌الملل ـ یک منبع دیپلماتیک در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: کارشناسان آمریکایی تلاش می‌کنند تا قطعنامه بریتانیا درباره اوضاع انسانی در یمن را به تعویق بیندازند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره‌نت؛ این منبع گفت: کارشناسان آمریکایی در سازمان ملل در تلاش هستند تا مانع رأی‌گیری در این مرحله شوند.
 
انگلیس یک هفته قبل، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به اعضای شورای امنیت ارائه داد که حمایت از 5 درخواست مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، درباره جلوگیری از خطر قحطی و گرسنگی در یمن از محورهای این پیش‌نویس است. 
 
این پیش‌نویس همچنین طرف‌های درگیر را به متوقف کردن جنگ در استان الحدیده و مناطق مسکونی فرامی‌خواند.
 
از سوی دیگر برنی سندرز، سناتور آمریکایی، دوباره از جنگ در یمن به رهبری عربستان و با حمایت آمریکا انتقاد کرد و در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: دخالت در یمن به کشته‌شدن هزاران غیرنظامی منجر شده است.
 
وی افزود: بیش از 85 هزار کودک یمنی به دلیل گرسنگی جان خود را از دست داده و مجلس سنا باید حمایت آمریکا از جنگ یمن را متوقف کند.
 
در همین باره اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: وقت آن رسیده که پس از سه سال، جنگ در یمن متوقف شود. این جنگ باعث تخریب کشور شده و بدترین بحران انسانی جهان در یمن رقم خورده است.
 
در این بیانیه آمده: فرخوان‌های اخیر برای آتش‌بس، تشدید تلاش‌های دیپلماتیک و همچنین تمایل طرفین به خویشتن‌داری باعث به وجود آمدن افق‌های جدید در ایجاد صلح می‌شود.
 
این بیاینه با پرداختن به اهمیت التزام همه طرف‌ها به ایجاد زمینه‌ای برای مذاکرات، تأکید کرد: بحران یمن فقط از طریق راه‌حل سیاسی حل و فصل می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha