زنان و کودکان؛ بیشترین قربانیان حمله هوایی به «هلمند»
کد خبر: 3768366
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
نماینده سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد:

زنان و کودکان؛ بیشترین قربانیان حمله هوایی به «هلمند»

گروه بین‌الملل ــ نماینده سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد: زنان و کودکان، بیشترین قربانیان حمله هوایی به استان هلمند این کشور هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «هشدار» افغانستان؛ یوناما، نماینده سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد: در حمله هوایی به استان هلمند طی هفتم آذرماه (28 نوامبر)، 23 غیرنظامی کشته و سه کودک مجروح شدند.

وی در اعلامیه‌ای گفته است که بیشتر قربانیان این حملات را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند؛ به طوری که نام 10 کودک و 8 زن در میان کشته‌شدگان دیده می‌شود.

پیش از این، عمر زواک، سخنگوی استان هلمند تأیید کرده بود که در اثر عملیات زمینی و هوایی در استان هلمند، بیش از 10 غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند. وی گفته بود که مشخص نیست این عملیات توسط نیروهای افغانستانی راه‌اندازی شده است یا نیروهای ناتو در آن دست دارند.

در عین حال، یوناما اعلام کرده که این عملیات به صورت مشترک توسط نیروهای افغانستان و ناتو در برابر طالبان راه‌اندازی شده؛ در عین حال، حمله هوایی توسط نیروهای ناتو صورت گرفته است.

یادآور می‌شود، هلمند بزرگترین استان افغانستان بوده و در جنوب غربی این کشور واقع شده که با پاکستان هم‌مرز است. همچنین، پیش از این نیز به دلیل انفجار در منطقه دوپل بخش ناوه در استان هلمند، 13 نفر کشته و 19 نفر مجروح شدند.

انتهای پیام

captcha