افزایش دوبرابری اعتبارات عمرانی نوسازی مدارس اردبیل
کد خبر: 3768385
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

افزایش دوبرابری اعتبارات عمرانی نوسازی مدارس اردبیل

گروه اجتماعی ـ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: اعتبارات این اداره با پیگیری‌های صورت گرفته از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دوبرابر افزایش پیدا کرد.

افزایش دو برابری اعتبارات عمرانی نوسازی مدارس اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، دولت لطفی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل صبح امروز، 10 آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: جلسه‌ای که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داشتیم و بنا به پیگیری‌های صورت گرفته، اعتبارات عمرانی ما نزدیک دوبرابر و بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان افزایش یافته است.
لطفی با اشاره به عملکرد این اداره تصریح کرد: این استان در بحث ساخت مدارس از سوی خیّران جزو استان‌های موفق و برتر کشور محسوب می‌شود و بخش عمده ساخت مدارس این استان از سوی خیّران احداث می‌شود.
وی ادامه داد: ساخت و ساز مدارس و تأسیسات حرارتی همچنین تخریب و بازسازی مدارس غیرانتقاعی از وظایف اداره نوسازی مدارس استان اردبیل است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل از بازدید معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از پروژه‌های نیمه تمام استان اردبیل خبر داد و افزود: نتیجه دو بار سفر دکتر رخشانی، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به استان اردبیل کمک به تکمیل مجموعه حیات طیبه و اختصاص ۳ میلیارد تومان اعتبار علاوه بر اعتبارات کشوری به این مجموعه بود.
لطفی افزود: مجموعه حیات طیبه در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و با دارا بودن سالن ورزشی و آمفی تئاتر با ۷ هزار و ۸۰۰ متر مربع زیر بنا در دست احداث است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل از کلنگ زنی ۵ مدرسه در شهرستان‌های نیر و نمین خبر داد و افزود: یک میلیارد تومان برای این تعداد مدرسه اختصاص داده شده است.
لطفی تصریح کرد: در مهر ماه امسال بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی به مدارس اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه ۲۲ مدرسه با ۱۰۱ کلاس درس در هفته دولت و مهرماه امسال در استان اردبیل افتتاح شد، افزود: این تعداد مدرسه در مناطق مختلف استان با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان با مشارکت خیّرین احداث شده است.
لطفی در خصوص تکلیف مطالبات پیمانکاران افزود: از ابتدای سال جاری بدهی ما به پیمانکاران بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان بود که خوشبختانه توانستیم این تعداد را تا به امروز به صفر برسانیم.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل با اشاره به استانداردسازی تأسیسات حرارتی که از سال ۹۰ آغاز شده است، افزود: سعی داریم تمامی  بخاری‌هایی که در مدرسه ناایمن هستند از جمله بخاری‌های نفتی و چکه‌ای را جمع آوری کنیم و به جای این بخاری‌ها از بخاری‌های هرمتیک هوشمند استفاده کنیم.
وی با اعلام اینکه سیاست دولت جمع‌آوری بخاری‌های گازی و نفتی خطرناک است، اظهار کرد: از سال ۹۰ تاکنون هزار و ۱۹۸ مدرسه به سیستم‌های ایمنی، موتورخانه، پکیج و بخاری‌های تابشی استاندارد با هزینه کرد نزدیک ۴۰ میلیارد تومان مجهز شده است.
انتهای پیام

captcha