مراسم نکوداشت شهدای مقاومت در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3768407
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

مراسم نکوداشت شهدای مقاومت در اردبیل برگزار شد

گروه فرهنگی ـ مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت جهان اسلام با محوریت نکوداشت سومین سالگرد شهدای نارداران با حضور اقشار مختلف مردم در اردبیل برگزار شد.

مراسم نکوداشت شهدای مقاومت در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدابراهیم میرعباس‌زاده صبح امروز، دهم آذرماه در این مراسم گفت: دین اسلام دین حقیقت‌گرا و واقع‌گرا است و اسلام یعنی دین تسلیم و نشانه آن این است که هر مسلمانی در مقابل حقیقت باید تسلیم شود.
میرعباس‌زاده با بیان اینکه شیعه واقعی باید حقیقت‌گرا باشد و همیشه در مقابل حقیقت سر تعظیم فرو آورد و با باطل مقابله کند، افزود: وقتی سرگذشت ائمه اطهار(ع) را در تاریخ مرور می‌کنیم می‌بینیم که ظلم‌های فراوانی بر آن‌ها واقع شده، ولی آن‌ها هیچ موقع در مقابل کفر و ظالم سر تعظیم فرو نیاورده‌اند.
وی ادامه داد: در طول تاریخ دو اندیشه در مقابل هم بوده‌اند که یک عده اهل حق و عده‌ای نیز اهل باطل بودند و از آن زمان تاکنون با هم در تقابل هستند. زمانی این تقابل حق علیه باطل در کربلا و سقیفه و پس از آن در دوران هشت سال جنگ تحمیلی ادامه داشته است.
خطیب این مراسم یادآور شد: هم اکنون نیز مدافعان حرم با نثار خون خود این راه را ادامه می‌دهند و این تنها مختص ما ایرانیان نیست بلکه همانطور که می‌بینید این تقابل حق علیه باطل در نقاط مختلف دنیا نیز مانند قصبه نارداران جمهوری آذربایجان اتفاق می‌افتد.
وی با اشاره به واقعه نارداران و شهادت چهار نفر و بازداشت تعداد زیادی از محبان اهل بیت(ع) از سوی نیرو‌های پلیس تأکید کرد و گفت: در واقع حاکمیت آذربایجان با این اقدام می‌خواست جلوی عزاداری مردم را بگیرد، ولی نمی‌دانند که با شهید کردن این افراد نه تنها هیچ خدشه‌ای به اسلام و تشیع وارد نمی‌شود بلکه موجب می‌گردد محبان اهل بیت(ع) در این منطقه بیدار و در مقابل دشمنان قیام کنند.
میرعباس زاده خطاب به دولتمردان کشور آذربایجان متذکر شد: اگر بخواهید به حرکت‌های ضد دینی خود ادامه دهید مردم با شعار لبیک یا حسین(ع) با اقدامات شما مقابله خواهند کرد. این را بدانید و جدی بگیرید با شهید کردن مردم مظلوم و دیندار نارداران نمی‌توانید علم حضرت زینب(س) را در این منطقه بخوابانید، زیرا ما شیعیان جهان این اجازه را به شما نخواهیم داد.
یادآوری می‌شود؛ پنجم آذرماه سال ۱۳۹۴ مصادف با ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ در آستانه اربعین حسینی در حمله نیرو‌های پلیس به مردم عزادار در قصبه نارداران چهار نفر از شیعیان این منطقه به نام‌های فرائیل بنیاداف، سروان اسکندراف، رافائیل بنیاداف و اکبر بابایف به شهادت رسیدند و بیش از ده تن مجروح شدند.
در این حادثه علاوه بر زخمی شدن ۱۰ تن، جمع زیادی از اسلام گرایان از جمله حجت‌الاسلام طالع باقراف، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان و ۱۶ تن از فعالان شیعیان جمهوری آذربایجان به بهانه‌های واهی دستگیر و پس از محاکمه‌های صوری و ساختگی به زندان‌های بلند مدت محکوم شدند.
انتهای پیام

captcha