تفاوت ارزش عبادت انسان با سایر موجودات
کد خبر: 3768516
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

تفاوت ارزش عبادت انسان با سایر موجودات

کانون خبرنگاران نبأ ــ یک روحانی مبلغ گفت: تفاوت عبادت خداوند از سوی انسان با سایر موجودات از جمله گیاهان، حیوانات و... این است که عبادت آنان به‌صورت غریزی است، اما عبادت انسان و جن همراه با معرفت است؛ در نتیجه ارزش عبادت انسان‌ها از عبادت سایر موجودات بالاتر است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام یوسفعلی عباسی، 10 آذرماه در آیین جشن عبادت دانش‌آموزان دبیرستان پسرانه نمونه دولتی الغدیر شهرستان فاروج با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: تسبیح خداوند متعال در ابتدای چند سوره از قرآن کریم ذکر شده است؛ خداوند همچنین در آیاتی دیگر نیز هدف از خلقت تمام موجودات و فلسفه وجودی جن و انس را برای عبادتش اعلام کرده است.
وی با بیان روایتی از حضرت امام حسین(ع)، اظهار کرد: خداوند انسان را خلق نکرد، مگر اینکه خدا را بشناسد و وقتی او را شناخت و سپس معرفت حاصل شد؛ آن گاه او را عبادت کند تا با این عبادت از غیر خدا بی‌نیاز شود.
عباسی در رابطه با تفاوت ارزش عبادت خداوند بین انسان و جن با سایر موجودات و اینکه کدام عبادت باارزش است، اظهار کرد: تفاوت سایر موجودات از جمله درخت و حیوانات و... این است که عبادت آنان به‌صورت غریزی است، اما عبادت انسان و جن همراه با معرفت است در نتیجه ارزش عبادت انسان‌ها از عبادت سایر موجودات بالاتر است. یک سری افراد، خداوند متعال را از روی شوق عبادت می‌کنند و این‌ها انسان‌های آزاده هستند. اهل ایمان نیز برای رسیدن به اهداف عالی نیاز به یک معبود دارند و آن خدایی است که همه ما را آفریده است.
وی در ادامه با بیان اینکه حال و آینده انسان متفاوت از گذشته است و از امروز تکلیف و وظیفه شما تکلیف و وظیفه بندگی به واسطه نعمات فراوان است، افزود: کمبود جامعه الان، خداست و هر زمان که انسان از خداوند فاصله بگیرد، مساوی است با نزدیکی او با شیطان، پس هرچه انسان به خداوند نزدیک‌تر شود، از شیطان دورتر خواهد شد.
عباسی از پدر و مادر به‌عنوان دو بال یاد کرد و گفت: فرزندان به والدین خود نگاه می‌کنند و اعمال، رفتار و کردار آنان را برای خود الگو قرار می‌دهند.
حسین حق‌جو، مدیر دبیرستان پسرانه نمونه دولتی الغدیر شهرستان فاروج نیز در این مراسم گفت: این جشن معنوی که برای شما عزیزان برگزار می‌شود؛ بیانگر رسیدن شما به سن تکلیف است و بهترین فرصت برای شروع راز و نیاز با خدا محسوب می‌شود.
وی افزود: برای ملاقات با دیگران باید از قبل وقت گرفت اما اینجا نیازی به گرفتن وقت قبلی نیست و همه ما باید زمان را غنیمت بشماریم و نماز را که بر همه ما و شما واجب شده است را به موقع و به جماعت برگزار کنیم.
اقامه نماز جماعت، قرائت قرآن توسط دانش‌آموز علی‌حسین قسمتی، همخوانی سرود جمهوری اسلامی ایران و صلوات خاصه امام رضا(ع)، قرائت مقاله، دکلمه، پیمان‌نامه توسط دانش‌آموزان مهدی اصغری، سیدعلی صفدری و نیما سیاوشی، اهدای لوح سپاس و هدایا به تمامی دانش‌آموزان و ... از دیگر برنامه‌های این آیین بود.
حسینعلی ظفری
انتهای پیام

captcha