بازتاب «اجلاس سراسری نماز» در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3770031
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰

بازتاب «اجلاس سراسری نماز» در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اخبار صفحات معارفی رسانه‌ها طی امروز، 14 آذرماه اغلب در رابطه با برگزاری اجلاس سراسری نماز که در سمنان برگزار می‌شود، منتشر شده‌اند.

بازتاب اخبار مربوط به «اجلاس سراسری نماز» در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ اخبار صفحات معارفی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های کشور طی امروز چهارشنبه، 14 آذرماه اغلب در رابطه با برگزاری بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز که در سمنان برگزار می‌شود، منعکس شده‌اند.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، 14 آذرماه و تا ساعت 16 تعداد 15 خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تعداد پنج خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار داشته و مابقی اخبار نیز در حوزه‌های مختلف معارفی منعکس شده‌اند.
«شورای توسعه فرهنگ قرآنی پاسخگوی رسانه‌ها باشد»، «تلاوت سوره‌های «قصار» با صدای استاد عبدالباسط»، «هیئت رسیدگی به موسسات قرآنی منحل نمی‌شود»، «قرآن تکیه بر غیر خدا را درجه‌ای از ظلم می‌داند» و «تلاوت نوجوان مشهدی در اجلاس سراسری نماز»، عناوین اخبار قرآنی امروز این صفحه را تشکیل می‌دهند که تا این ساعت انتشار یافته‌اند.
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز خبری با عنوان «شورای توسعه فرهنگ قرآنی پاسخگوی رسانه‌ها باشد» را منتشر کرده که در رابطه با نحوه همکاری مسئولان شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با رسانه‌ها و پاسخ‌دهی ایشان بوده و در بخش‌هایی از آن آمده: «مدتی است که به مناسبت‌های گوناگون از جمله عدم تخصیص اعتبارات اجرایی منشور توسعه فرهنگ قرآنی، اجرای ناکارآمد طرح ملی حفظ قرآن کریم، حواشی فرآیند ادغام اتحادیه‌های مدغم و فعالیت هیات رسیدگی به موسسات، تشکیل نشدن و به رسمیت نرسیدن جلسات شورای توسعه و ده‌ها دلیل دیگر، انتقاداتی به شورای توسعه فرهنگ قرآنی و علی‌الخصوص دبیرخانه آن وارد می‌شود و مسئولان رده بالای آن، کوچک‌ترین توضیحی درباره این مسائل نمی‌دهند.
با مروری بر آرشیو خبری رسانه‌ها خواهیم دید که آخرین نشست خبری شورای توسعه فرهنگ قرآنی با خبرنگاران و اصحاب رسانه به دی‌ماه سال 1393 برمی‌گردد.
در اهداف ایجاد شورای توسعه آمده است: «ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی، موسسات و گروه‌های فعال غیردولتی در جهت هم‌افزایی و ارتقاء فعالیت‌های قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی، همچنین تحقق فرهنگ قرآنی در نظام مدیریت، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کشور و تقویت و گسترش انس با قرآن کریم در اقشار مختلف جامعه».
با این وجود، می‌بایست شورای توسعه فرهنگ قرآنی در موضوعات مختلف قرآنی و به‌خصوص در مسئله اخیر ادغام اتحادیه‌های کشوری که شائبه‌هایی را بوجود آورده است، تمام‌قامت به میدان بیاد و پاسخگوی سوالات بودجود آمده باشد».
فارس
هشت خبر امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس همانند روزهای گذشته و طبق روال معمول این صفحه با خبر تلاوت ترتیل صفحه 524 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزکار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم آغاز شده است.
در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «برگزیدگان عرصه نماز قدردانی شدند»، «برخی مداحان و منبری‌ها برای عرصه‌های بین‌المللی تربیت نشده‌اند»، «نماز نباید ابزاری برای پست و گزینش شود/ اهمیت نقش آموزش و پرورش در ترویج نماز»، «حیات تهران و شهرری به برکت حضرت عبدالعظیم(ع) است/ حرم سید‌الکریم دیار کرامت»،‌ «بخش مهمی از گرفتاری‌های ما بر اثر نپرداختن به حقیقتِ هشداردهنده «نماز» است»،‌ «سامانه حفظ قرآن راه‌اندازی شود/ ضرورت حضور گسترده آموزش و پرورش در طرح» و «چرا گاهی مؤمنان و صالحان هم در سختی و عذاب هستند؟/ معرفی ۴ گروه طغیانگر» بر روی خروجی این صفحه منعکس شده که اغلب قرآنی نبوده و در حوزه‌های مختلف معارفی قرار دارند.
این صفحه از خبرگزاری فارس نیز طی امروز خبری با عنوان «سامانه حفظ قرآن راه‌اندازی شود/ ضرورت حضور گسترده آموزش و پرورش در طرح» را منتشر کرده که مربوط به برگزاری جلسه دستگاه‌های مشارکت‌کننده در طرح قرآنی «بشارت ۱۴۵۲» بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «جلسه هماهنگی و تشریح فعالیت‌های صورت گرفته از سوی نهادها و دستگاه‌های مشارکت‌کننده در طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت ۱۴۵۲ در محل سالن جلسات شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد.
در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام عرفاتی سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما ضمن تشکر از همراهی مشارکت‌کنندگان در این طرح ملی، قرآنی، بر هم‌افزایی و هم‌دلی بین دستگا‌ه‌ها و نهادها در راستای بهتر برگزار شدن این طرح تأکید کرد.
سرعت بخشیدن به ایجاد سامانه حفظ قرآن کریم، تهیه و تولید برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی متناسب با طرح، برگزاری همایش بزرگ دانش‌آموزان در مشهد، فعالیت گسترده آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و بسیج در سطح کشوری، برگزاری جشنواره با محوریت طرح و برگزاری آزمون الکترونیکی حفظ برای کارکنان دولت از مهمترین مواردی بود که نمایندگان حاضر در جلسه به تشریح آن پرداختند».
اخبار امروز این صفحه از خبرگزاری فارس نیز همانند صفحات معارفی دیگر رسانه‌ها و خبرگزاری‌های کشور اغلب در رابطه با بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز که در سمنان برگزار می‌شود، منتشر شده‌اند.
مهر
تنها خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر منتشر شده، خبری با عنوان «عملکرد دستگاه‌های مشارکت کننده در طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ تشریح شد» است که مربوط به جلسه تشریح عملکرد دستگاه‌های مشارکت کننده در طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ است.
ایرنا
از شش خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفته، هیچ خبری در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار ندارد و تمامی اخبار امروز این صفحه که عناوین «اجلاس سراسری نماز با پیام رهبر معظم انقلاب در سمنان آغاز شد»، «تبعیض بین زن و مرد در اسلام محکوم است»، ‌««بیرانوند» ورزشکار نمونه نماز شد»، «نماز افتخار بشریت است»، «دولت برای اقامه نماز تصمیم های جدی بگیرد» و «پیامبر و فتوحات اسلامی به روایت منابع غیر مسلمانان» دارند، در دیگر حوزه‌های معارفی منتشر شده‌اند.
ایسنا
«محور و اساس جامعه اسلامی بر اساس انصاف است»، «مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان»، «تقدیر روحانی از برگزیدگان بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز»، «دیدار جمعی از خادمان آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با مراجع تقلید»، «ظرفیت تولید داروی آستان قدس رضوی را به دو برابر افزایش داده‌ایم» و «به تسبیح مشترک ایمان داشته باشیم»، عناوین اخبار امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان تا این ساعت را تشکیل می‌دهند که این اخبار نیز قرآنی نبوده و در حوزه‌های مختلف معارفی منعکس شده‌اند.
باشگاه خبرنگاران جوان
دو خبر از هشت خبر امروز صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان که عناوین «قطار بشارت ۱۴۵۲ در ایستگاه همدلی» و «جلد نخست دانشنامه قرآنی حج و سرزمین وحی منتشر شد» دارند، در حوزه قرآنی قرار داشته و شش خبر دیگر این صفحه نیز در حوزه‌های مختلف معارفی جای دارند.
این صفحه نیز طی امروز خبری قرآنی با عنوان «جلد نخست دانشنامه قرآنی حج و سرزمین وحی منتشر شد» را منتشر کرده که در بخش‌هایی از این خبر قرآنی آمده است: «کتاب «دانشنامه قرآنی حج و سرزمین وحی» به کوشش علی خراسانی، محمد اکبری کارمزدی و علی مدبر و جمعی از محققان پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.
سالانه مشتاقان فراوانی، حج تمتع و عمره مفرده به جای می‌آورند و سرزمین وحی را زیارت می‌کنند. بسیاری علاقمندند که پیش از سفر، افزون بر فراگیری مناسک، در این زمینه مطالعاتی داشته باشند و با معرفت و شناخت بیشتری به سرزمین وحی مشرف شوند؛ فراوانی عناوین کتاب‌های مرتبط با حج و گستردگی شمارگان آنها بیانگر این مهم است.
در این میان مقالات دائره المعارف قرآن کریم که به گونه‌‎ای مرتبط با حج و حرمین است، به علت انعکاس دیدگاه قرآنی در این موضوعات و در راستای رفع نیازهای معرفتی، کلامی و تاریخی زائران بیت الله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است».
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران نیز طی امروز و تا این لحظه تنها یک خبر با عنوان «جامعه‌ ما با کمال تاسف اخلاق اولیای الهی را به فراموشی سپرده»‌ را منتشر کرده که این خبر نیز قرآنی نبوده و حوزه‌های معارفی دیگر قرار دارد.
میزان
«وسیله عقل و جهل چیست؟»، «برخی رفتارها باعث زدگی مردم نسبت به اهل بیت (ع) می شود»، «معرفت دینی در دام نص گرایی»، «کتاب اسلام و آسیب‌های اجتماعی منتشر شد»، عناوین اخبار امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان را تشکیل می‌دهند که این اخبار نیز قرآنی نبوده و در حوزه‌های مختلف معارفی دیگر انعماس یافته‌اند.
آنا
«آیه‌های ۱۱ تا ۱۵ سوره آل‌‌ عمران را با هم بشنویم/ متاع زندگی کوتاه»، «حکم استفاده از اموال دولتی‏ چیست»، «دستاوردهای انقلاب نبوی و انقلاب اسلامی تبیین می‌شود»، «فراخوان علمی «مسلمانان هند، حج و حرمین شریفین» اعلام شد»، «واکنش آیت‌الله سبحانی به تفاوت ارث زن و مرد» و «رفتار برخی در داخل بدتر از تحریم‌های آمریکا است»، عناوین شش خبر امروز صفحه معارف اسلامی خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی را تشکیل می‌دهند که تنها یک خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار داد.
این صفحه از خبرگزاری آنا نیز طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «دستاوردهای انقلاب نبوی و انقلاب اسلامی تبیین می‌شود» کرده که مربوط به اطلاع‌رسانی از برگزاری نشست دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی و اشتراکات آن با انقلاب نبوی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: ««دستاوردهای انقلاب نبوی و انقلاب اسلامی در چالش‌های مشابه» از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با حضور طلاب و فضلای حوزه در قم برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش، در اولین نشست که پنجشنبه ۱۵ آذر از ساعت ۹ صبح در مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام محمدمهدی بهداروند به بررسی دستاوردهای مشابه انقلاب نبوی و انقلاب اسلامی در حوزه امنیتی و نظامی خواهد پرداخت.
همچنین در روز ۱۹ آذر از ساعت ۱۸ عصر حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه به بررسی دستاوردهای مشابه انقلاب نبوی و انقلاب اسلامی و کارآمدی نظام اسلامی می‌پردازد.
بررسی دستاوردهای مشابه انقلاب نبوی و انقلاب اسلامی در حوزه اقتصادی و معیشتی از دیگر برنامه‌های است که مسعود معینی‌پور ۲۰ آذر از ساعت ۱۸ در مرکز همایش‌های غدیر برگزار می‌شود».
انتهای پیام

captcha