برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی حفظ قرآن در کردستان
کد خبر: 3770380
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی حفظ قرآن در کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان از برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی حفظ قرآن طی هفته جاری خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی حفظ قرآن در کردستان

جمشید محمدی، رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اجرای طرح ملی تربیت حفاظ قرآنی همزمان با سراسر کشور اظهار کرد: استان کردستان دارای ظرفیت بالای قرآنی بوده و استعدادهای شاخصی در این استان به چشم می‌خورد.
وی افزود: باید با پیگیری و تلاش هرچه بیشتر در اجرای برنامه‌های قرآنی موجبات رشد این استعدادها و توسعه فرهنگ قرآنی بین مردم شریف استان فراهم آید.
رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان عنوان کرد: با فعالیت‌های گسترده اداره اوقاف و امور خیریه استان و سایر نهادها در زمینه حفظ راه همواری برای پیشرفت حافظان در چند سال گذشته مهیا شده است.
وی با بیان اینکه طرح تربیت حافظان در ۱۷۲ کلاس درس اجرا می‌شود، بیان کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم با حضور ۲۶۶ مربی قرآن در حال اجرا است.
محمدی از برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی حفظ قرآن طی هفته جاری خبر داد و اعلام کرد: در این دوره 70 نفر از مربیان قرآن سطح استان کردستان شرکت کرده‌ بودند.
وی به برگزاری آزمون ورودی برای شرکت‌کنندگان در این دوره اشاره کرد و ادامه داد: 50 نفر از این ثبت‌نام شدگان جواز ورود به این دوره را کسب کردند که طی هفته جاری دوره آموزشی با حضور اساتید برجسته قرآنی کشور در سطح استان آغاز می‌شود.
رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان افزود: این دوره آموزشی چهار روزه بوده که در پایان برای شرکت کنندگانی که امتیاز لازم را در آزمون پایان دوره کسب کنند، گواهینامه پایان دوره صادر خواهد شد.
وی در پایان یادآور شد: سهمیه استان کردستان در طرح تربیت حفاظ قرآن کریم طی سال جاری 13 هزار و 400 نفر بوده که تاکنون هفت هزار و 317 نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.
انتهای پیام

captcha