دعا؛ درجه تعالی انسان
کد خبر: 3770489
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

دعا؛ درجه تعالی انسان

گروه فرهنگی ـ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان حضور قلب در نماز را مهم‌ترین راه معرفت به خداوند دانست و گفت: راه دیگر معرفت خداوند دعا است اگر قرار است به معرفت خداوند برسیم دعا کنیم چراکه درجه تعالی انسان دعاست.

راه معرفت خداوند حضور قلب در نماز است

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام اصغر دانشی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان شامگاه جمعه، ۱۶ آذر در جلسه هفتگی هیئت امام حسن‌مجتبی(ع) که با حضور نماینده ولی‌فقیه در لرستان و  و مداحان استان برگزار شد، اظهار کرد: جلسه هیئت امام حسن‌مجتبی(ع) که شب‌های جمعه هر هفته برگزار می‌شود موجب وحدت علاقه‌مندان به اهل‌بیت(ع) است این در حالی‌است که جلسه بانوان این هیئت نیز روزهای یک‌شنبه هر هفته برگزار است.
وی با اشاره به این‌که در زیارت جامعه کبیره ارادت و محبت به خاندان پیامبر اسلام(ص) بیان شده است، تصریح کرد: محبت به‌معنای احساس میل به چیزی که برای انسان لذت‌بخش است.
دانشی با ذکر این مطلب که محبت اهل‌بیت(ع) به خداوند کامل است، اضافه کرد: اگر ائمه در عشق به خدا کامل شدند ما چه کنیم تا ما هم عشق به خدا در دل‌مان کامل شود.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان با بیان این‌که عشق به خداوند نشانه‌های مختلفی دارد، اضافه کرد: گاهی انسان جان خود را در راه خداوند می‌دهد و به خالق زیبایی‌ها عشق می‌ورزد.

ستون دین بر مبنای عشق به خداست
وی با ذکر این مطلب که ستون دین بر مبنای عشق به خداست، تصریح کرد: شرط عشق و معرفت به خدا شناخت خداوند است.
حجت‌الاسلام دانشی با اشاره به این‌که راه شناخت خداوند از طریق روحانیت است، اضافه کرد: راه شناخت خدا معرفت خداست و راه معرفت از طریق روحانیت است چون تخصص روحانیت در شناساندن معرفت خداوند است.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان اولین راه معرفت به خدا را بیان ذکر خدا در همه حال دانست و گفت: لذا در حال نشستن، رکوع، قعود و سجود مداومت بر ذکر خداوند داشته باشیم.

وی حضور قلب در نماز را مهم‌ترین راه معرفت به خداوند دانست و گفت: دیگر راه معرفت خداوند دعا است اگر قرار است به معرفت خداوند برسیم دعا کنیم چراکه درجه تعالی انسان دعاست.
حجت‌الاسلام دانشی با ذکر این مطلب که دعا به انسان معرفت و آگاهی می‌دهد، تصریح کرد: خدا را در ادعیه و مناجات بشناسیم.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان با تاکید بر رعایت آداب دعا، خدمت به مردم را دیگر راه رسیدن معرفت به خداوند برشمرد و گفت: مسئولان باید به فکر خدمت‌رسانی به مردم باشند.

انتهای پیام

captcha