برگزاری مراسم بزرگداشت مولانا در ترکیه
کد خبر: 3770822
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

برگزاری مراسم بزرگداشت مولانا در ترکیه

گروه بین‌الملل ــ هفتصد و چهل و پنجمین مراسم بزرگداشت سالگرد درگذشت مولانا جلال‌الدین بلخی رومی هم اکنون در قونیه (یکی از استان‌های ترکیه) در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ مراسم بزرگداشت سالگرد درگذشت مولانا جلال‌الدین بلخی رومی از 7 ـ 17 دسامبر (16 ـ 26) آذرماه در استان قونیه ترکیه برگزار می‌شود.

محتوای اصلی مراسم امسال که هم اکنون در حال برگزاری است، «به وقت سلام» نام دارد. جمع بسیاری از علاقه‌مندان به مولانا و گردشگران داخلی و خارجی در مراسمی با نام «شب عروس» حضور پیدا می‌کنند.

اوزدال کاراحان، رئیس اتحادیه آژانس‌های گردشگری ترکیه در قونیه، درباره مراسم «شب عروس» گفت: شب عروس، یکی از مهم‌ترین مراسم‌هایی است که برای بزرگداشت مولانا برپا می‌شود. برگزاری آئین سماع، کنفرانس، اجرای تئاتر، نمایش و سه هزار برنامه مختلف دیگر، یکی از بخش‌های جنبی مراسم امسال به شمار می‌آید.

کاراحان همچنین بیان کرد: حدود 80 درصد هتل‌ها و اماکن اقامتی شهر قونیه در طول هفته بزرگداشت مولانا، میزبان علاقه‌مندان به این مراسم هستند. امسال گردشگرانی از کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی و همچنین شهرهای ازمیر، آنکارا و استانبول در این مراسم حضور پیدا کرده‌اند.

یادآور می‌شود، همه ساله از 10 تا 17 دسامبر، مراسم بزرگداشت مولانا در شهر قونیه ترکیه برگزار می‌شود. این مراسم شامل آئین‌ها و مناسک خاصی است که گردشگران زیادی را برای تماشا به  سمت خود جلب می‌کند.

انتهای پیام

captcha