مفتی سوریه به انتقادات مرتبط با تحریف قرآن پاسخ داد
کد خبر: 3770885
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

مفتی سوریه به انتقادات مرتبط با تحریف قرآن پاسخ داد

گروه بین‌الملل ـ احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه به اتهام تحریف قرآن در خطبه‌ای که در شهر «انخل» در شما استان درعا قرائت کرد، پاسخ داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظمی سوریه در صفحه اجتماعی خود در فیسبوک نوشت: «من به استان درعا و شهر انخل که تروریست‌ها قصد ویرانی آن را دارند، رفتم و قصد داشتم جوانان این شهر را از طریق قرآن با تاریخ خود که باید آن را بدانند، آشنا کنم».

وی در ادامه آورده‌؛  ناگهان به این سوره  برخوردم و آن را تلاوت کردم،(بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ لِإِيلَافِ قُرَيْشٍ ﴿۱﴾ إِيلَافِهِمْ رِحْلَةَ الشِّتَاءِ وَالصَّيْفِ ﴿۲﴾ فَلْيَعْبُدُوا رَبَّ هَذَا الْبَيْتِ ﴿۳﴾ الَّذِي أَطْعَمَهُمْ مِنْ جُوعٍ و وَآمَنَهُمْ مِنْ خَوْفٍ ﴿۴﴾)  (براى الفت‏ دادن قريش (۱) الفتشان هنگام كوچ زمستان و تابستان [خدا پيلداران را نابود كرد] (۲) پس بايد خداوند اين خانه را بپرستند (۳) ) سپس به کلمه جوع پرداختم که از کجا این طعام را آوردند تا از گرسنگی نجات یابند؟ سپس گفتم، از سرزمین شام و شهرهای «بصری و درعا» که همه مفسران در تفسیر این آیه به آن اشاره دارند.

حسون در ادامه آورده؛ آنها این طور گمان کردند که من آیه را با درعا و بصری تکمیل کردم.

یادآوری می‌شود؛ برخی فعالان در گروه‌های اجتماعی و رسانه‌های خبری پس از ادای خطبه توسط حسون، مفتی سوریه در شهر انخل وی را به تحریف یکی از آیات سوریه قریش متهم کرده و اذعان کردند مفتی سوریه از روی عمد به جای آیه الَّذِي أَطْعَمَهُمْ مِنْ جُوعٍ و وَآمَنَهُمْ مِنْ خَوْفٍ  (آیه چهارم سوریه قریش) گفته است «الَّذِي أَطْعَمَهُم من بلاد الشام».

انتهای پیام

captcha