نشست هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور با رئیس سازمان تبلیغات
کد خبر: 3772122
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳

نشست هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور با رئیس سازمان تبلیغات

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ هیئت مدیره منتخب اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، صبح روز گذشته با حضور در محل سازمان تبلیغات اسلامی، با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دیدار کردند.

نشست هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن کشور با رئیس سازمان تبلیغاتبه گزارش ایکنا به نقل از اتقان؛ هیئت مدیره منتخب اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، صبح روز گذشته، 21 آذر با حضور در محل سازمان تبلیغات اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار که با حضور سیدعلی سرابی، حسن محمدی، محمدرضا داودآبادی، محمدرضا پورمعین، حبیب الله عزیزی، محمدرضا پیرزاده، علی فرهادی‌نیا، حجت‌الاسلام منصور برزگر، روح‌الله طاهری، قاسم جهان‌آرا، سعید ملکوتیان، پیمان سلیمی، لاله افتخاری، زهرا زندی و زهرا کنعانی برگزار شد، داودآبادی در رابطه با فلسفه و چرایی تأسیس مؤسسات و تشکل‌های قرآنی مردم‌نهاد در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، پیشینه‌ای از تشکیل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور نکاتی را ارائه کرد.

سپس لاله افتخاری، به بیان مواردی از اقدامات قرآنی فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی از جمله تصویب بی‌سابقه بودجه نیم درصد قرآنی، بیمه فعالان قرآنی، قوانین حمایتی و معافیت‌های مالیاتی که با همکاری با اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در پیگیری مطالبات حوزه مردمی محقق شد، پرداخت.

وی همچنین ضمن اشاره به روند تشکیل ساختارهای نظام‌مند قرآنی از جمله شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال‌های اخیر و یادآوری وظایف و اختیارات این ساختار بر لزوم حمایت از مؤسسات مردمی و واگذاری امور به این بازوان توانمند فرهنگی تاکید کرد.

در ادامه حجت الاسلام منصور برزگر به نمایندگی از مؤسسات قرآنی سراسر کشور به برخی مشکلات مؤسسات قرآنی از جمله عدم بهره‌مندی مؤسسات و کادر اجرایی، آموزشی مؤسسات از ماده 188 قانون وزارت کار اشاره و خواستار رایزنی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با متولیان و پیگیری این مسائل شد.

سعید ملکوتیان نیز در ادامه با ارائه نکاتی درباره ادغام اتحادیه‌های قرآنی، برخوردهای اقتدارگرایانه، تعمیم تفکر غیر تشکیلاتی به سراسر کشور و برخوردهای حذفی، عدم شفافیت در امور اجرایی و مالی را عامل مشکلات فعلی مؤسسات قرآنی دانست و ابراز امیدواری کرد با مدیریت جدید در سازمان تبلیغات اسلامی، این اختلافات به زودی برطرف شود.

در ادامه نیز روح الله طاهری با اشاره به بروز برخی اختلافات در جامعه قرآنی، ضمن تاکید بر لزوم حفظ وحدت و رفع کدورت میان مؤسسات و متولیان امر، آن‌ها را به رعایت قوانین و مصوبات و احترام به جایگاه مستقل و مردمی مؤسسات دعوت کرد.

در پایان این دیدار، حجت الاسلام قمی نیز با تاکید بر نقش فعالیت‌های خودجوش مردمی در شکل‌گیری هویت و فضای قرآنی حاکم بر کشور، گره‌گشایی و رفع مسائل مؤسسات قرآنی را دغدغه اصلی خود و مسئولان قرآنی دانست و تاکید کرد: مشکلات و مسائل کشور تنها از طریق قرآن و حقایق قرآن قابل حل و رفع شدنی است.

وی افزود: مسئله همه ما در سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی قرآنی در کشور، رفع مشکلات و فراهم شدن زمینه وحدت و ایجاد انس و الفت میان مؤسسات قرآنی است.

قمی در ادامه با اشاره به مسائل مربوط به جلسات شورای توسعه، گفت: مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای نهادها و مؤسسات قرآنی لازم الاجرا دانست و در جلسات آتی شورا که بناست پیشنهاد مشترکی در زمینه حل موضوع ادغام حاصل شود، ما قرار نیست، حکمرانانه تصمیم‌گیری کنیم، بلکه با بررسی واقعیت‌ها، امیدواریم با هدف پیشبرد و اصلاح به راه حلی مناسبی دست پیدا کنیم.

وی در پایان گفت: مسئله قرآن در کشور ما تنها از طریق مردم قابل اجراست و هرچه بیشتر برای گسترش مؤسسات تلاش و شرایط فعالیت را مهیا کنیم، افتخار بیشتری نصیب نظام اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha