نیاز ما به طلاب منبری خوب بسیار است
کد خبر: 3774006
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

نیاز ما به طلاب منبری خوب بسیار است

گروه معارف ـ آیت‌الله موسوی جزایری با بیان اینکه کارهای پژوهشی از سوی طلاب مورد تأیید امام و رهبری بوده و هست، گفت: طلاب باید بر نطق و کتابت مسلط باشند چون ما به منبری خوب نیازمندیم.

موسوی‌جزایری

به گزارش ایکنا از خوزستان، اختتامیه سومین جشنواره علامه حلی حوزه علمیه خوزستان پیش از ظهر امروز چهارشنبه 28 آذرماه در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری زعیم حوزه‌های علمیه استان خوزستان در این مراسم با بیان اینکه حوزه‌های علمیه کشور راه تحقیق و پژوهش را در پیش گرفتند و حوزه علمیه خوزستان از این قافله عقب نمانده‌اند، گفت: بر اساس آمار ارائه شده حوزه برادران با 1400 مقاله و حوزه خواهران با 400 مقاله در این جشنواره شرکت کردند که با توجه به تعداد طلاب، می‌توان گفت همه طلاب با این مسئله درگیر هستند.

وی ادامه داد: پژوهش در حوزه علمیه همان چیزی است که مورد تأیید امام و رهبری بوده و هست و خواست ما هم این است که طلاب هم پژوهشگر و فاضل باشند و هم بتوانند کار علمی خود را عرضه کنند. ما نیازمند مباحث اخلاقی و اعتقادی هستیم و طلبه‌ای که قدرت نطق و کتابت قوی داشته باشد بسیار مطلوب است چراکه ما به منبری خوب نیازمندیم. البته این نکته هم مهم است که منبر طلاب جوان باید جذاب باشد، طولانی نباشد و وقتی فرد از پای منبرش بلند شد نگویند عمرم ضایع شد.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان با تاکید بر کوتاه شدن مباحث درسی در حوزه علمیه گفت: مباحث درسی را کوتاه و از تکرار مکررات اجتناب کنیم البته باید طوری باشد که عمق علمی کم نشود با کم‌سوادی موافق نیستیم.

انتهای پیام

captcha