ارسال 1800 به جشنواره علامه حلی در خوزستان/ برتری 32 مقاله علمی
کد خبر: 3774035
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵

ارسال 1800 به جشنواره علامه حلی در خوزستان/ برتری 32 مقاله علمی

گروه معارف ـ پیرو اعلام فراخوان جشنواره علامه حلی 1800 مقاله از حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در سراسر استان خوزستان دریافت شد که 18 مقاله از آقایان و 14 مقاله از بانوان به عنوان مقالات برتر شناخته شدند.

قاسمی

به گزارش ایکنا از خوزستان، اختتامیه سومین جشنواره علامه حلی حوزه علمیه خوزستان پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۸ آذرماه در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالامیر رجب‌پور مدیر مدارس علمیه بانوان استان خوزستان در این مراسم ضمن تقدیر از برگزاری جشنواره علامه حلی در استان گفت: متأسفانه از سال گذشته محدودیت‌هایی در جشنواره علامه حلی به وجود آمده است که سن داوطلبان و کسانی که امکان شرکت در این جشنواره را دارند کاهش پیدا کرد و این منجر به این شد جمع کثیری از طلاب ما از این رقابت خارج شوند.

وی گفت: با همکاری معاونت پژوهش، طرحی را به عنوان استاد پژوهشگر به مرکز اعلام کردیم و استادان ما مقالاتی را در محورهای تدریس خود ارائه دادند که خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شد.

مدیر مدارس علمیه بانوان خوزستان، گفت: امروز در حوزه خواهران مدارس مختلفی در سطوح یک تا چهار دایر هستند. لکن در امر پژوهش مرکزی که بتواند تمامی نیازهای پژوهشی را رصد، پالایش و ابلاغ کند و همچنین نیروهای بالقوه پژوهش را بالفعل کند و فصلنامه تخصصی و پژوهشی عرضه کند نداریم. از سال‌های گذشته برای سیاست‌گذاری و حمایت از پژوهشگران یک مرکز پژوهشی پیگیری شد اما این کار متوقف شد. تلاش می‌کنیم در سال آینده این مرکز پژوهشی را راه‌اندازی کنیم.

همچنین حجت‌الاسلام محمدصادق رستم‌پور معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه استان خوزستان گفت: پیرو اعلام فراخوان جشنواره علامه حلی 1800 مقاله دریافت کردیم که 1400 مقاله از حوزه علمیه آقایان و 400 مقاله توسط خواهران ارسال شد. با بررسی‌هایی که انجام شد 18 مقاله از آقایان و 14 مقاله از بانوان به عنوان مقالات برتر شناخته شدند.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه استان با بیان اینکه این مقالات از سراسر استان به دبیرخانه ارسال شد، گفت: خوشبختانه حوزه‎های شهرستانی در این زمینه فعال هستند و تنها از حوزه علمیه دزفول 200 مقاله ارسال شد.

در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر جشنواره علامه حلی تقدیر شد و کتاب پژوهش‌های فقهی از منظر مقام معظم رهبری تألیف محمدصادق سمسار رونمایی شد.

انتهای پیام

captcha