تأسیس آژانس امداد برای آوارگان فلسطینی
کد خبر: 3774294
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد؛

تأسیس آژانس امداد برای آوارگان فلسطینی

گروه بین‌الملل ــ سازمان همکاری اسلامی قصد دارد آژانس امداد برای کمک به 5 میلیون آواره فلسطینی را تأسیس کند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه؛ سازمان همکاری اسلامی، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: کمیته کارشناسان کشورهای عضو این نهاد در نشستی، تأسیس آژانس امداد برای آوارگان فلسطینی که محل استقرار آن در شهر جده عربستان سعودی خواهد بود را بررسی کردند.

یوسف العثیمین، دبیرکل این سازمان گفت: این نشست در حالی برگزار شد که اوضاع مالی آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (اونروا) وخیم شده و این موضوع بر فعالیت‌های این نهاد در زمینه‌های بشردوستانه، اجتماعی و اقتصادی، به ویژه پس از توقف کمک‌های آمریکا به این نهاد تأثیر جدی گذاشته است.

وی افزود: ما جامعه جهانی را برای ایفای مسئولیت تاریخی، سیاسی، قانونی و انسانی خود برای حل و فصل قضیه فلسطین فرا می‌خوانیم.

گفتنی است، دولت آمریکا در 16 ژانویه 2018، کمک 300 میلیون دلاری خود (از مجموع 365 میلیون دلار) به آژانس امداد و کار سازمان ملل، برای آوارگان فلسطینی «اونروا» را قطع کرد. این آژانس به حدود 5.9 میلیون پناهنده و آواره در کرانه باختری، نوار غزه، اردن، لبنان و سوریه کمک می‌‌کرد و واشنگتن در اواخر اوت گذشته، حمایت مالی از اونروا را به طور کامل متوقف کرد که منجر به بروز بحران مالی در این نهاد شده است.

یادآور می‌شود، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (با نام اختصاری اونروا» در دسامبر 1949 توسط سازمان ملل ایجاد شد. این سازمان، یک مؤسسه امدادرسانی و تأمین تسهیلات و کمک‌های انسانی برای حمایت بیش از 5 میلیون پناهنده ثبت شده فلسطینی است؛ پناهندگانی که طی جنگ 1948 فلسطین و همچنین جنگ شش روزه 1967، همراه با فرزندان خود یا از خانه مادری خود اخراج شده یا فرار کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha