بهره‌مندی مدیران از حقوق‌های نجومی مغایر با مکتب اسلام است
کد خبر: 3774339
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰

بهره‌مندی مدیران از حقوق‌های نجومی مغایر با مکتب اسلام است

گروه فرهنگی ـ امام جمعه موقت خرم‌آباد بهره‌مندی مدیران از حقوق‌های نجومی را مغایر با مکتب اسلام دانست و گفت: منشأ مسئولیت‌پذیری انجام تکلیف الهی است.

مسئولیت ‌پذیری انجام تکلیف الهی است نه رسیدن به طعام و طعمه به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا، امام جمعه موقت خرم‌آباد در خطبه‌های امروز نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد، ضمن توصیه به تقوا و پرهیزکاری، تقوا را عامل رشد و شهادت انسان برشمرد و با اشاره نامه 45 نهج‌البلاغه مولای متقیان در خصوص ابعاد مختلف تقوا، افزود: امام اول شیعیان در این نامه می‌فرمایند که «اگر می‌خواستم می‌توانستم بهترین غذاها و لباس‌ها را برای خود تهیه کنم اما چه بد که نفس من فریب‌ام دهد».

وی بیان شیوه رفتار مسئولین حکومت اسلامی را مبحث‌ نامه ۴۵ نهج‌البلاغه برشمرد و گفت: این نامه پربار امیرالمومنین(ع) شیوه رفتار مسؤولین با مردم را به خوبی نشان می‌دهد، روشی که مسئولین خود را از مردم جدا ندانسته و همراه مردم باشند.

امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته، به سالگرد عملیات غرورآفرین کربلای چهار اشاره و با ذکر این مطلب که این رزم رزمندگان لرستانی منحصربه‌فرد، تاریخی و یگانه بود، خاطرنشان کرد: جوانان بایستی بدانند در این عملیات رزمندگان گردان انبیاء حماسه‌ای آفریدند که ده‌ها سال است در دانشکده‌های عالی نظام دنیا مورد بحث و تحلیل است.

متقی‌نیا، سپاه را نهادی که امنیت را برای آسمان ایران به ارمغان آورده است دانست و  ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید سید نورخدا موسوی، از شهدای حفاظت هواپیمایی سپاه در کنار شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم یاد کرد و افزود: در هفته پیش‌رو شاهد سی‌وچهارمین سالگرد تشکیل حفاظت هواپیمایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم.

امام جمعه موقت خرم‌آباد حافظان امنیت صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور را زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت در تمامی ابعاد عنوان کرد و با ذکر این مطلب که امنیت پرواز در آسمان ایران مدیون شهدای حفاظت هواپیمایی است، اضافه کرد: امنیت و به‌ویژه امنیت هوایی شاخصی مهم و اعتبار جهانی یک ملت و همچنین شاخصه‌ای رسا برای کارایی نظام است.

متقی‌نیا به فرارسیدن سال جدید میلادی اشاره کرد و با اشاره به فرا رسیدن میلاد حضرت مسیح این روز را به اقلیت‌های مسیحی کشور تبریک و شادباش گفت.

امام جمعه موقت خرم‌آباد منشاء مسئولیت ‌پذیری را انجام تکلیف الهی دانست نه رسیدن به طعام و طعمه و با تاکید بر بیانات اخیر مقام معظم رهبری درخصوص فلسفه پذیرش مسؤلیت در نظام اسلامی، ادامه داد: توجه به منویات مقام معظم رهبری در همه حال راهگشای مشکلات است.

وی بهره‌مندی اکثر مسئولان از امکانات دولتی مانند خانه‌های سازمانی و حقوق‌های نجومی را مغایر با مبانی دین اسلام عنوان کرد و افزود: اگر مسئولان در کنار مردم زندگی کنند از وضعیت زندگی‌ آن‌ها باخبر شده و به کمک آن‌ها می‌آیند.

متقی‌نیا خطاب به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حقوق شما بابت خدمت به مردم است، نه اینکه نسبت به احوالات آن‌ها بی‌خبر بوده و به‌فکر مسائل خود باشید.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با انتقاد از قطع درختان مثمر در سطح وسیع از یکی از روستاهای استان تصریح کرد: این مسئله یک سال و نیم است که بر روی میز مسئولان ذی‌ربط همچون قوه‌قضائیه و نیروی انتظامی قرار دارد اما متأسفانه تاکنون تدبیری برای آن اندیشیده نشده است.

 

انتهای پیام

captcha