مصحف مسجدالاقصی؛ نخستین نسخه فلسطینی قرآن
کد خبر: 3774746
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
توسط مرکز تحقیقات جهان اسلام منتشر می‌شود؛

مصحف مسجدالاقصی؛ نخستین نسخه فلسطینی قرآن

گروه بین‌الملل ـ «محمود هباش»، قاضی القضات فلسطین و مرکز تحقیقات فرهنگ، تاریخ و هنر جهان اسلام(ارسیکا) وابسته به سازمان همکاری اسلامی تفاهم‌نامه‌ای را به منظور نخستین چاپ «مصحف مسجدالاقصی» امضا کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه خبری فلسطین؛ محمود هباش، مشاور امور دینی  محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این  باره گفت: بعد از پایان کتابت مصحف مسجدالاقصی و تأیید یک نسخه از آن از سوی مراجع دینی و در رأس آنها الازهر و بازنگری و بررسی دقیق تمامی جوانب مربوط به آیات و سوره‌های آن، اقدامات لازم برای چاپ نخستین مصحف فلسطینی را آغاز کرده‌ایم و امیداوریم سال 2019 میلادی، سال «مصحف مسجدالاقصی» باشد.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت این طرح بزرگ نزد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و صدور دستوراتی مبنی بر به کارگیری همه امکانات در این راستا، توضیح داد: نسخه فلسطینی قرآن، نام «مسجدالاقصی» قبله نخست مسلمانان را با خود حمل می‌کند که این تأکیدی بر ارتباط کتاب خدا و آیات آن با این سرزمین مقدس و به‌ویژه حرم قدسی محل عروج پیامبر اسلام به آسمان است.
تفاهم نامه همکاری برای چاپ مصحف مسجدالاقصی
وی همچنین اظهارکرد: ارتباط مسجدالاقصی و حرم مکی از ارکان عقاید اسلامی و تأکیدی بر اسلامی‌بودن قدس به‌عنوان پایتخت ابدی فلسطین و پایتخت معنوی همه مسلمانان در جهان اسلام است.

هباش تصریح کرد: مرکز ارسیکا عهده‌دار حمایت هنری، لوجستیکی و مشاروه‌های لازم برای چاپ و تزیین مصحف مسجدالاقصی بر اساس نسخه خطی آن که به قلم «ساهر کعبی»، خطاط فلسطینی نگاشته شده و مالکیت آن برای دولت فلسطین است.

وی در ادامه افزود: باب همکاری برای افراد و مؤسساتی که بخواهند در این تلاش اسلامی ـ تاریخی مشارکت داشته باشند، باز است.

انتهای پیام
captcha