مصحف «مسجد الاقصی» در فلسطین چاپ می‌شود
کد خبر: 3462779
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

مصحف «مسجد الاقصی» در فلسطین چاپ می‌شود

گروه بین‌الملل: قرآن ملی فلسطین با نام مصحف «مسجدالاقصی» به‌زودی در این کشور چاپ و منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه الکترونیکی «المشرق»، محمود الهباش، قاضی القضات فلسطین با اعلام این خبر گفت: مصحف مسجدالاقصی که نخستین قرآن کتابت‌شده به خط یک خوشنویس فلسطینی است، به زودی چاپ و منتشر خواهد شد.

وی در مراسم جشنی که دیروز، چهارم دی‌ماه، به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) در شهر «رام‌الله» فلسطین برگزار شد، گفت: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، طی روزهای آینده سند تاریخی چاپ و نشر این مصحف را امضا خواهد کرد.

محمود الهباش تصریح کرد: نگارش مصحف «مسجدالاقصی» از چند ماه گذشته توسط ساهر کعبی، خوشنویس فلسطینی شروع شده و تا روزهای آینده سند تاریخی چاپ و نشر این مصحف امضا خواهد شد و توسط مرکز اسلامی الازهر مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

یوسف ادعیس، وزیر اوقاف وامور دینی فلسطین نیز در این مراسم گفت: میلاد حضرت محمد (ص) امسال با میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) مصادف شده که این رویداد در سال 1558 میلادی نیز در کتب تاریخی ذکر شده است.

ساهر کعبی، یکی از برجسته ترین خوشنویسان در محافل عربی و اسلامی است که تاکنون قرآن ملی امارات و مصحف شام (بزرگ‌ترین قرآن دست ‌نویس جهان) را کتابت کرده و از سوی مجمع چاپ و نشر قرآن «ملک فهد» عربستان نیز تجلیل شده است.

captcha