3 طرح دینی در مدارس لرستان اجرا می‌شود
کد خبر: 3775182
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

3 طرح دینی در مدارس لرستان اجرا می‌شود

گروه فرهنگی - مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از اجرای سه طرح «امین»، «نسیم رحمت» و «بینات» در مدارس استان خبر داد و گفت: در لرستان ۴۵۰۰ آموزشگاه داریم که هزار و ۴۰۰ نمازخانه و ۸۰۰ روحانی در سراسر استان به‌صورت مستمر نماز جماعت را در مدارس برگزار می‌کنند.

s

به گزارش ایکنا لرستان، جلسه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش لرستان امروز، سوم دی با محوریت نماز، نمازجمعه، بیان مسائل شرعی و احکام و نیز حضور روحانی طرح امین در آموزشگاه‌ها و مراکز شبانه‌روزی به ریاست رضا زینی‎وندمقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان و با حضور حجت‌الاسلام حیات‌الغیب، رئیس حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد و امام جمعه موقت خرم‌آباد و همچنین حجت‌الاسلام طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان در خرم‎آباد برگزار شد.
در این نشست، رضا زینی‌وندمقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به سند تحول بنیادین اظهار کرد: در خیلی از رویکردها و برنامه‌هایی که برای نظام تعلیم و تربیت تدوین ‌شده همان‌طوری که مقام عظمای ولایت و رهبری تاکید کرده‌اند اهداف نهایی تعلیم و تربیت همان اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: یکی‌از رویکردهای این نظام که بر اساس سند تحول بنیادین و ساحت‌هایی که برای آن تدوین شده، رویکرد تربیتی و فرهنگی است که بر همه فرآیندهای تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش مقدم است.
زینی‌وند مقدم ادامه داد: در این راستا همکاری نهادهایی که هم دغدغه تربیت دین را دارند و هم هدف رسالت هدایت جامعه را به‌سمت سعادت دارند و متناسب با همین برنامه‌ها و اهداف آموزش و پرورش را می‌توانند در این مسیر یاری کنند امری بدیهی است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: این جلسه در راستای تحکیم و تحقق اهداف مورد نظر است و آموزش و پرورش با همکاری حوزه علمیه و ائمه جمعه و جماعات استان می‌تواند اهداف مشترک را محقق سازد.
زینی‌وندمقدم با تأکید بر لزوم اولویت‌بندی برنامه‌های مشترک و بررسی وضع موجود از اجرای طرح‌های «امین»، «نسیم رحمت» و «بینات» در سطح مدارس استان خبر داد و گفت: حضور روحانیان برای نماز صرفاً در مدارس کافی نیست و ضرورت دارد روحانی به‌صورت دائم و مستمر در مدارس حضور داشته باشد و پاسخگوی مسائل و مشکلات دانش‌آموزان باشد.
وی اضافه کرد: در سطح استان چهار هزار و 500 آموزشگاه داریم که هزار و 400 نمازخانه و 800 روحانی در سراسر استان به‌صورت مستمر نماز جماعت را در مدارس برگزار می‌کنند.
وی افزود: با همکاری ائمه جمعه و جماعت در تمام شهرستان‌ها و مناطق استان یک روز در هفته را به برگزاری نماز جماعت در مدارس و ترویج مسائل دینی و احکام اختصاص داده‌ایم.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: در سند تحول بنیادین برای ساحت‌های مختلف، خصوصاً اعتقادی، راهکارهایی در نظر گرفته شده است که معاونت پرورشی، برش استانی را استخراج کرده و این برنامه‌ها را با همکاری روحانیت اجرایی می‌کند.
وی با تأکید بر ضرورت اجرای طرح امین در مدارس خاص از اقدامات خوبی که در حوزه پرورشی در سطح استان انجام گرفته است تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

captcha